Механізми та принципи управління системою вищої освіти в Україні

Вербовський, І. А., Кіт, Н. В., Спольська, О. В. (2023) Механізми та принципи управління системою вищої освіти в Україні. Вісник науки та освіти (13). с. 428-439. ISSN 2786-6165

[img]
Перегляд
Text
Download (486kB) | Перегляд

Опис

Система вищої освіти в Україні є важливим фактором національного розвитку та потребує вдосконалення управлінських процесів. Ефективні механізми та принципи управління є важливими умовами для підвищення якості освіти, рівності доступу та готовностідо викликів сучасності. Мета статті – забезпечення комплексного розуміння поточного стану управління вищою освітою в Україні, зокрема механізмів та принципів, що відповідають сучасним потребам суспільства.Для дослідження використовується комплекс методів, включаючи аналіз інтернаціонального досвіду, порівняльний аналіз, методи групування, індукції та дедукції. Механізми державного управління вищою освітою в Україні є багатогранними і спрямовані на формування середовища, сприятливого для академічної свободи, інновацій та якісної освіти. Сучасна система управління вищою освітою має бути динамічною, прогностичною та здатною швидко адаптуватися до змін у зовнішньому середовищі. Дослідження робить свій внесок у поточний дискурс, детально розглядаючи ці питання в контексті проблем сьогодення. Резу льтати дослідження показують, що установлені механізми та принципи управління системою вищої освіти потрібно удосконалювати із врахуванням поточних викликів та обставин. Основні механізми упр авління системою вищої освіти включають: регуляторний, економічний, координаційний, інтеграційний, технологічний, антикризовий, контролюючий. Основні принципи включають: автономія та самоврядування, дотримання нормативних вимог, академічна свобода, співпраця та взаємодія, забезпечення якості, соціальна відповідальність,інтернаціоналізація, інновації та постійне вдосконалення, адаптивність, актуальність.Щоб ефективно функціонувати в умовах війни, в умовах євроінтеграції та пошуку рішень сучасних викликів, система вищої освіти в Україні повинна бути гнучкою, міцною і динамічною. Такі механізми як адаптація, забезпечення сумісності з європейськими стандартами, використання технологій і міжнародне співробітництво, допоможуть протистояти цим викликам. Водночас принципи адаптивності мають бути основою для вдосконалення системи вищої освіти в Україні.Результати дослідження можуть бути використані органами державного управління, закладами вищої освіти, викладачами та дослідниками для вдосконалення управління системою вищої освіти в Україні. Це допоможе підвищити якість освіти, доступ до неї та зробити систему вищої освіти більш привабливою для студентів і викладачів.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: механізми, принципи, заклади вищої освіти, державне управління
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач, що депонує: Ігор Вербовський
Дата внесення: 17 Серп 2023 08:10
Останні зміни: 17 Серп 2023 08:10
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37787

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу