Вознюк, О. В., Горобець, С. М. (2023) Формування поняттєвого мислення в учасників освітнього процесу: системний підхід. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки (115). с. 50-64. ISSN 2663-6387
|
Text
Download (600kB) | Перегляд |
Опис
Статтю присвячено проблемі формування поняттєвого мислення в учасників освітнього процесу у контексті системного підходу. Актуальність статті випливає з того, що, як показали порівняльні дослідження, на рубежі 2000-х років відбулася якісна зміна типу інтелекту підлітків: логічна систематизація інформації, заснована на поняттєвому мисленні, поступово змінюється на формально-образні узагальнення, при яких суть явищ не виокремлюється і не розуміється, хоча великі обсяги інформації можуть утримуватися у пам'яті. При цьому мають місце зміни в структурі інформації, яка споживається людьми, що впливає на нейрофізіологію, коли з "цивілізації текстів" і системного мислення люди переходять у "цивілізацію зорових образів". Показано, що якщо структуру інтелекту складають формально-образні узагальнення, то диференціювати причинно-наслідкові зв'язки складно, тому перевага надається прийняттю рішень на основі оцінки ймовірностей, без розуміння того, як насправді розвиватимуться події.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | поняттєве мислення; інструменти поняттєвого мислення; загальна теорія систем; критичне мислення; орієнтальна логіка "чотирьох альтернатив"; інтелект; причинно-наслідкові зв'язки |
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > BC Логіка B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Підрозділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Користувач, що депонує: | професор Олександр Вознюк |
Дата внесення: | 29 Лют 2024 14:44 |
Останні зміни: | 08 Лип 2024 07:34 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39128 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |