Літяга, І. В., Ситняківська, С. М. (2023) Social adaptation of social dormitories residents to independent living. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки (115). с. 162-168. ISSN 2663-6387
|
Text
Download (685kB) | Перегляд |
Опис
У данійстатті висвітленоактуальність соціальної адаптації мешканців соціальних гуртожитків до самостійного життя. Закцентовано увагу на аналізі наукових досліджень з даної проблематики різними науковцями. У статті зазначено, що діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, мають переважно середній та низький рівні соціальної адаптації. Також описано їх проблеми у побуті, безконфліктній комунікації, здобутті освіти та подальшому працевлаштуванні. Проаналізовано законодавство, що стосується проживання у соціальних гуртожитках, описано завдання функціонування соціальних гуртожитків. Зазначено, що залишаючи інтернатні заклади, вихованці повинні бути готовими до суспільного життя, визначитись із професією, знайти роботу, при виникнені складнощів допомога має надаватись фахівцями, які працюють у соціальних гуртожитках. Закцентовано, що форми та методи роботи, які використовуються соціальними педагогами соціальних гуртожитків, повинні бути чітко визначеними, ефективними та сприяти успішному процесу соціальної адаптації їх мешканців.У роботі з даною категорією молоді важливо зважати також на те, що особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, можуть мати особливі потреби та проблеми, пов’язані з дискримінацією та стигматизацією, що може ускладнювати процес їх соціальної адаптації. Соціальні педагоги мають виконувати завдання відповідно до затвердженої програми соціальної адаптації, а також надавати соціальні послуги, спрямовані на адаптацію молодих людей до соціального середовища та здобуття нових знань, умінь та навичок щодо самостійного життя. У статті виділено основні форми роботи з мешканцями соціальних гуртожитків, а саме: індивідуальну, групову та роботу у громаді. Основними методами надання соціальних послуг щодо соціальної адаптації мешканців соціальних гуртожитків є: соціально-психологічна підтримка, соціально-правова допомога, допомога у навчанні, працевлаштуванні та перекваліфікації, допомога у вирішенні житлових питань, допомога з розвитку навичок щодо самообслуговування, робота з біологічною родиною. Зазначено, що фахівці соціальних гуртожитків розробляють та реалізують спеціальні програми соціального спрямування з актуальних тем та займаються організацією вільного часу мешканців соціальних гуртожитків, а також участю їх у волонтерській діяльності.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | соціальна адаптація, соціальний гуртожиток, самостійне життя, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, соціалізація |
Теми: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти |
Підрозділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальних технологій |
Користувач, що депонує: | доцент Н.П. Бірук |
Дата внесення: | 19 Бер 2024 15:37 |
Останні зміни: | 08 Лип 2024 08:02 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39225 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |