Формування лінгвістичної соціокультурної компетентності учнів старшої школи на основі технології inquiry-based learning

Калінін, В. О., Калініна, Л. В. (2024) Формування лінгвістичної соціокультурної компетентності учнів старшої школи на основі технології inquiry-based learning. Інноваційна педагогіка, 1 (69). с. 77-81. ISSN 2663-6085

[img]
Перегляд
Text
Download (162kB) | Перегляд

Опис

Стаття присвячена розгляду актуальної теми методики викладання іноземної мови – формуванню лінгвістичної соціокультурної компетентності засобом технології «Inquiry-Based Learning». Зосереджено увагу на важливості даного питання для учнів старшої школи, які під кінець навчання у школі повинні оволодіти всіма високорівневими вміннями, серед яких є вміння критичного та креативного мислення, які сприяють самостійному вирішенню учнями проблем сьогодення, прийняттю нестандартних рішень у будь-яких ситуаціях, ініціативності та творчості. Зазначається, що формування саме таких вмінь старшокласників передбачається новим стандартом та програмою з іноземної мови. Подано аналіз досліджень з проблем формування лінгвістичної соціокультурної компетентності, а також методів та технологій у навчанні іноземної мови у старшій школі та зроблено висновок у необхідності надання учням можливості самостійного набуття знань шляхом власних відкрить. Доведено, що технологія «Inquiry-Based Learning» значно підвищує ефективність формування метакогнітивних вмінь у різних лінгвістичних соціокультурних контекстах. У статті окреслено етапи формування лінгвістичної соціокультурної компетентності на основі Inquiry-Based Learning технології, описано види стратегій, яка використовується на кожному етапі. У результаті проведеного дослідження обґрунтовується думка доцільності використання InquiryBased Learning. Наголошено на значному покращенні всіх компонентів лінгвістичної соціокультурної компетентності, підвищенню мотивації та зацікавленості учнів до самостійних досліджень та поповненню власних знань. Представлено аналіз та інтерпретація результатів анкетування учнів старшої школи та експертної оцінки вчителів англійської вимови, які свідчать про доцільність і ефективність Inquiry-Based Learning технології у формуванні лінгвістичної соціокультурної компетентності учнів старшої школи.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика
P Мова та література > PE Англійська мова
Підрозділи: Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти
Користувач, що депонує: Юлія Климович
Дата внесення: 15 Трав 2024 21:04
Останні зміни: 15 Трав 2024 21:04
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39695

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу