Яковлева, В. А., Власенко, Р. П., Андрійчук, Т. В., Демчук, Н. С.
(2020)
Особливості педагогічного моделювання учнів у процесі вивчення курсу "Україна і світове господарство".
Науковий часопис Національного педагогічного уніврситету імені М.П. Драгоманова. (78).
с. 253-258.
Опис
Розглядаються питання моделювання формування пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу
«Україна і світове господарство». Проаналізовано і висвітлено різні види педагогічних моделей залежно від методо-
логічного підґрунтя її створення й освітніх принципів, покладених у її основі. З’ясовано, що метою експериментальної
роботи є підвищення рівня пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господар-
ство» шляхом підвищення рівня навчальної мотивації; здобування знань, формування самостійних умінь і навичок піз-
навальної діяльності; оволодіння способами пізнавальної діяльності. Дана мета може бути реалізована через вирі-
шення системи взаємопов’язаних завдань, спрямованих на формування пізнавальної самостійності старшокласників,
а саме: створення організаційних і психолого-педагогічних умов ефективного формування пізнавальної самостійності
старшокласників у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство»; розвиток навчальної мотивації, актив-
ності, самостійності у здобуванні географічних знань; розроблення типології пізнавальних завдань та алгоритмів їх
використання у формуванні пізнавальної самостійності учнів, зазначені мета і завдання окреслюють напрямки орга-
нізації дидактичного процесу в старшій школі, а зокрема при вивченні курсу «Україна та світове господарство», які
відображені в організаційному компоненті моделі. Виокремлено та доведено доцільність реалізації змістового компо-
нента моделі формування пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство»
відображає тематичне і процесуальне насичення методики викладання географії у старшій школі спеціально піді-
браними формами і методами, спрямованими на забезпечення таких цілей навчально-виховного процесу: формування
знань − понять, причинно-наслідкових зв’язків, закономірностей; формування практичних умінь, навичок (предметних,
загальнонавчальних), формування творчих особистісних якостей у процесі вивчання географії, розвиток ціннісного
ставлення до явищ і процесів, що вивчаються у курсі Україна і світове господарство, зокрема, і до навчальної діяль-
ності загалом.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |