Романишина, Л. М. (2024) Роль критичного мислення у формуванні інформатичної компетентності майбутніх учителів. Physical culture and sport: scientific perspective, 2 (1). с. 192-202. ISSN 2786-6645
|
Text
Download (406kB) | Перегляд |
Опис
У статті обґрунтовано, що розвиток інформаційних технологій, зростаючі можливості комп’ютерної техніки та її проникнення у всі сфери людської життєдіяльності зумовили використання інформаційних та комунікаційних технологій у галузі освіти. Сучасні педагоги повинні орієнтуватися у колосальних потоках інформації, бути здатними до її критичного аналізу, узагальнення, синтезу та застосування в педагогічній діяльності. Для вирішення цих завдань необхідно формувати в майбутніх учителів інформативну компетентність з опорою на критичне мислення. Мета статті полягає в теоретичному дослідженні критичного мислення як базової складової в структурі інформатичної компетентності сучасних учителів. Для визначення теоретичних основ досліджуваного явища використано сукупність взаємопов’язаних методів дослідження, зокрема методи аналізу та синтезу, порівняння, класифікації та узагальнення наукових підходів до проблеми дослідження, представлені у філософських, соціологічних, психологічних, педагогічних джерелах. Результати дослідження. Сьогодні всі види педагогічної діяльності учителів безпосередньо пов’язані з інформаційно-технологічними компетентностями, для реалізації яких необхідне критичне мислення. Критичне мислення розглянуто одночасно як процес – процес оцінки правильності, достовірності інформації, на основі співвіднесення її з наявною інформацією, науковими званнями, сформованою науковою картиною світу та як результат – сформована інтегративна здатність чи комплекс умінь. Уточнюючи поняття інформатичної компетентності акцентовано на її вияві в готовності застосовувати педагогічні знання, вміння та навички, а також засоби інформаційно-комунікаційних технологій для здійснення пошуку, критичного аналізу та синтезу інформації, вирішення складних завдань у професійній та предметній сферах. Вміння аналізувати та обирати необхідну інформацію є одним із ключових умінь в умовах інформатизації суспільства, а рівень цього уміння детермінований рівнем розвитку критичного мислення.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | мислення, критичне мислення, розвиток навичок критичного мислення, інформатична компетентність, майбутні учителі |
Теми: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти |
Підрозділи: | Природничий факультет > Кафедра хімії |
Користувач, що депонує: | Олена Анічкіна |
Дата внесення: | 27 Черв 2024 12:44 |
Останні зміни: | 27 Черв 2024 12:44 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/40536 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |