Reader Contact in Advertising Discourse

Котнюк, Л. Г. (2010) Reader Contact in Advertising Discourse. English Learning in the Context of the Long-life Education / XY TESOL – Ukraine National Conference. с. 57-61.

[img]
Перегляд
Text
Download (76kB) | Перегляд

Опис

To establish physical, emotional, and mental contact with the reader, press advertising writers use a variety of linguistic and paralinguistic techniques which deal with pictures, type and size of letters, the properties and relations of objects and people in the vicinity of the text, the situation as perceived by the participants, the conversational tone of the text, represented in the text intentions of the addressers/ senders and the perception of the text by the addressees/ receivers. The conversational tone of advertising discourse is created by a great variety of linguistic means: the use of pronouns, and presupposition, colloquial lexical units, contracted forms and syntactical structures characteristic of colloquial style

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: linguistic and paralinguistic techniques, the conversational tone of advertising discourse, pronouns, presupposition, colloquial lexical units, contracted forms and syntactical structures characteristic of colloquial style
Теми: P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика
P Мова та література > PE Англійська мова
Підрозділи: Інститут іноземної філології > Кафедра англійської мови та прикладної лінгвістики
Користувач, що депонує: завідувач С. О. Гавриловський
Дата внесення: 04 Вер 2012 12:25
Останні зміни: 15 Серп 2015 01:55
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/7708

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу