Сверчевська І. А. (2015) Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах. Математика в рідній школі.. № 11. С. 43–47.
Сверчевська_1.pdf
Завантажити (456kB) | Preview
Анотація
Розв'язування рівнянь – одна з провідних змістових ліній шкільного курсу математики. Вміння розв’язувати рівняння розвиваються в процесі практичного ознайомлення з різними методами виконання таких задач. Тому в першій
частині статті ми розглядаємо різні підходи до розв’язування квадратних
рівнянь, які виникли в історії математики: словесне розв’язання, коли ще не
було математичної символіки; геометричне розв’язання, що дає можливість
наочно побудувати корінь рівняння; різні тотожні перетворення, в результаті
яких рівняння розв’язується без застосування формули; деякі підстановки, що
зводять квадратне рівняння до рівняння з двома змінними. Кожний з методів
має свої переваги, які корисно зрозуміти та оцінити.
У другій частині розглядаються рівняння вищих степенів. У більшості
історичних задач пропонуються різні авторські підходи щодо перетворення
даних рівнянь до вигляду, коли можна використати метод розкладу на
множники. В ряді задач пропонуються різні підстановки, які зводять дане
рівняння до рівняння, степінь якого нижче.
У третій частині наведено деякі знахідки математиків минулих часів, які
дають можливість знайти корені рівнянь підвищеної складності
нетрадиційними методами.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | Q Наука > Q Наука (Загальне) Q Наука > QA Математика |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра алгебри та геометрії |
Користувач: | Діана Петрова |
Дата подачі: | 28 Груд 2015 10:18 |
Оновлення: | 28 Груд 2015 10:18 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19729 |
ДСТУ 8302:2015: | Сверчевська І. А. Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах. Математика в рідній школі.. 2015. № 11. С. 43–47. |