Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах

Сверчевська І. А. (2015) Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах. Математика в рідній школі.. № 11. С. 43–47.

[thumbnail of Сверчевська_1.pdf]
Preview
Текст
Сверчевська_1.pdf

Завантажити (456kB) | Preview

Анотація

Розв'язування рівнянь – одна з провідних змістових ліній шкільного курсу математики. Вміння розв’язувати рівняння розвиваються в процесі практичного ознайомлення з різними методами виконання таких задач. Тому в першій
частині статті ми розглядаємо різні підходи до розв’язування квадратних
рівнянь, які виникли в історії математики: словесне розв’язання, коли ще не
було математичної символіки; геометричне розв’язання, що дає можливість
наочно побудувати корінь рівняння; різні тотожні перетворення, в результаті
яких рівняння розв’язується без застосування формули; деякі підстановки, що
зводять квадратне рівняння до рівняння з двома змінними. Кожний з методів
має свої переваги, які корисно зрозуміти та оцінити.
У другій частині розглядаються рівняння вищих степенів. У більшості
історичних задач пропонуються різні авторські підходи щодо перетворення
даних рівнянь до вигляду, коли можна використати метод розкладу на
множники. В ряді задач пропонуються різні підстановки, які зводять дане
рівняння до рівняння, степінь якого нижче.
У третій частині наведено деякі знахідки математиків минулих часів, які
дають можливість знайти корені рівнянь підвищеної складності
нетрадиційними методами.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: Q Наука > Q Наука (Загальне)
Q Наука > QA Математика
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра алгебри та геометрії
Користувач: Діана Петрова
Дата подачі: 28 Груд 2015 10:18
Оновлення: 28 Груд 2015 10:18
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19729
ДСТУ 8302:2015: Сверчевська І. А. Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах. Математика в рідній школі.. 2015. № 11. С. 43–47.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу