Йовенко Л. І. (2017) Образи героїв у поемі «Слово о полку Ігоревім» та їхнє трактування у шкільних підручниках XX століття. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 88. С. 123–129. ISSN 2076-6173.
24.pdf
Завантажити (374kB) | Preview
Анотація
В статті на основі аналізу поеми «Слово о полку Ігоревім», а також окремих шкільних підручників ХХ століття, здійснено характеристику образів героїв художнього твору, з’ясовано їхнє трактування в історії літературної освіти означеного періоду. Встановлено, що образи героїв поеми зумовлені реаліями дружинного побуту кінця ХІІ століття, віддзеркалюють світоглядні уявлення особистості означеного періоду, а також символізують невмирущі ідеї патріотизму, національної волі, честі, єдності, прагнення утвердити національну самобутність українського народу. Зроблено висновок, що поема «Слово о полку Ігоревім» у шкільних підручниках ХХ століття трактувалася як апофеоз воїнської доблесті, вірності Батьківщині, відваги й хоробрості. Найкращі лицарські чесноти українців, що втілилися в образах героїчної поеми, слугували цілям радянської ідеології, адже спрямовувалися на формування радянського патріотизму й інтернаціоналізму, розуміння згубності чвар для добробуту «широких народних мас».
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | герой, героїзм, патріотизм, історія літературної освіти, шкільні підручники, українська література, духовний світ особистості. |
Класифікатор: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти |
Користувач: | Користувачі 2944 не знайдено. |
Дата подачі: | 11 Вер 2017 22:17 |
Оновлення: | 12 Вер 2025 16:16 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25240 |
ДСТУ 8302:2015: | Йовенко Л. І. Образи героїв у поемі «Слово о полку Ігоревім» та їхнє трактування у шкільних підручниках XX століття. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2017. № 88. С. 123–129. |