Христова Тетяна (2019) Комплексний підхід до фізичної терапії студентів з бронхітом. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. № 8. С. 317–322. ISSN 2071-5285.
317-322.pdf
Завантажити (390kB) | Preview
Анотація
Актуальність теми дослідження. У наш час обмаль досліджень, присвячених нарощуванню потужності навантажень для молодих людей з хворобами органів дихання. Майже відсутні методики з дозованими фізичними навантаженнями для студентів цієї нозології. Мета дослідження – розробити методику фізичної терапії студентів закладів вищої освіти з хронічним бронхітом, яка базується на застосування циклічних навантажень підвищеної інтенсивності. Методи дослідження: узагальнення науково-методичної та спеціальної літератури, аналіз серцево-судинної діяльності (пульсометрія) та функції зовнішнього дихання (спірометрія), тестування рухових здібностей, фізичної працездатності, педагогічний експеримент, методи математичної статистики.
Результати роботи та ключові висновки. У ході дослідження апробована програма фізичної терапії для студентів з хронічним бронхітом, яка базується на використанні підвищених фізичних навантажень. Застосування цієї програми забезпечило достовірне поліпшення фізичної підготовленості юнаків: в 6-хвилинному бігу – на 4%, кількості підйомів тулуба – на 20,5%, стрибках у довжину з місця – на 5%, дальності метання набивного м’яча – на 5,3%, нахилі вперед з положення стоячи на гімнастичній лаві – на 33,3%, потужності роботи на велоергометрі – на 21,3%, тривалості її виконання – на 19,8%; відновлювальний період скоротився на 67,3%; зросли показники функції зовнішнього дихання: життєва ємність легенів – на 8,4%, максимальна об’ємна швидкість повітря – на 14,5–28,6%. Застосування інтенсивних циклічних тренувань на рівні 70-85% індивідуальної толерантності до фізичного навантаження сприяло підвищенню загальної витривалості за рахунок збільшення економічності м’язової діяльності.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | фізична реабілітація, захворювання органів дихання, юнаки, фізичні навантаження, фізична підготовленість |
Класифікатор: | A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Користувач: | Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Дата подачі: | 04 Лют 2020 22:11 |
Оновлення: | 04 Лют 2020 22:11 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30686 |
ДСТУ 8302:2015: | Христова Тетяна Комплексний підхід до фізичної терапії студентів з бронхітом. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2019. № 8. С. 317–322. |