Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Формування цифрової компетентності учнів профільних класів

Кривонос О. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4211-6541, Кривонос М. П.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7563-2692, Яценко О. І.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4983-2775, Яценко О. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8270-9934, Торгонська А. О.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4497-3245 (2022) Формування цифрової компетентності учнів профільних класів. Наука і техніка сьогодні. № 7. С. 128–141. ISSN 2786-6025. DOI: 10.52058/2786-6025-2022-7(7)-128-141.

[thumbnail of 7_2022.pdf]
Preview
Текст
7_2022.pdf

Завантажити (633kB) | Preview

Анотація

В статті здійснено аналіз понять цифрова грамотність і цифрові компетентності, на основі цього аналізу розглянуто особливості розвитку цифрових компетентностей в учнів профільних класів. Розглянуто закордонний та вітчизняний досвід з формування та визначення рівнів володіння цифровими компетентностями. Детально описано структуру Digital Competence (DigComp2.0). Проаналізовано Digital Quotient. Розглянуто Проєкт «Опису цифрової компетентності педагогічного працівника». Здійснено детальний аналіз Рамки цифрової компетентності, що була запропонована Міністерством цифрової трансформації України. Представлена Рамка містить 4 виміри, 6 сфер, 30 компетентностей та детальний опис 6 рівнів володіння цифровими навичками. Під вимірами розуміють набір властивостей і характеристик, які дозволяють у повній мірі описати змістовні особливості контенту певних компетентностей, а також необхідний мінімум теоретичних знань, умінь і практичних навичок залежно від прогнозованого рівня щодо їх можливого використання. Значна увага приділена електронному ресурсу «Цифрограм». Висвітлено особливості застосування зазначеного ресурсу для визначення рівнів володіння цифровими компетентностями учнів профільних класів. Зроблено висновок, що рамка цифрової компетентності від Міністерства цифрової трансформації України є вдалим інструментом з детальним описом сфер і рівнів знань для дорослих та представників певних професій, проте має певні особливості щодо використання в шкільних закладах, тому запропонований варіант створення такого тесту вчителем власноруч, за допомогою загальновідомих інструментів Google Forms та MS Excel, в перспективі така ідея може стати основою для більш ґрунтовного дослідження з визначенням списку запитань, що відповідатимуть рівню вікового розвитку.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Олександр Миколайович Кривонос
Дата подачі: 25 Лип 2022 18:52
Оновлення: 28 Лип 2025 21:04
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34348
ДСТУ 8302:2015: Формування цифрової компетентності учнів профільних класів / Кривонос О. М. та ін. Наука і техніка сьогодні. 2022. № 7. С. 128–141. DOI: 10.52058/2786-6025-2022-7(7)-128-141.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу