Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Оцінка фізичного розвитку учнів початкових класів

Лупаїна І. С., Ляшевич А. М., Волинець Т. С., Чернуха В. С. (2022) Оцінка фізичного розвитку учнів початкових класів. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. № 14. С. 23–28. ISSN 2071-5285.

[thumbnail of 23-28.pdf]
Preview
Текст
23-28.pdf

Завантажити (361kB) | Preview

Анотація

Актуальність теми дослідження. Серед першочергових завдань, які стоять перед охороною здоров'я та освітою, є турбота про здоров'я дітей, його збереження та зміцнення. Фізичний розвиток учнів, в залежності від місця проживання, представлений у багатьох працях [1; 3; 4; 6-8]. В особливому значенні постає проблема фізичного розвитку учнів сільських шкіл, для яких характерними є особливості, зумовлені соціальними, територіальними, економічними, географічними та демографічними процесами [11]. Але, у доступній нам науковій літературі присутні лише епізодичні дані щодо фізичного розвитку учнів початкових класів, що і зумовило мету нашого дослідження. Мета – визначити рівень та здійснити порівняльну оцінку фізичного розвитку учнів початкових класів. Методи дослідження: аналіз наукових джерел, методика О. Дубогай [2], індекс Піньє [14], методи математичної статистики. Результати роботи. Антропометричні дані учнів не відповідають віковим стандартам. У досліджуваних учнів переважав астенічний тип конституції тіла. Згідно методики О. Дубогай, 5 % учнів першого класу мали низький рівень фізичного розвитку, 10 % нижче середнього, 50 % середній, 25 % вищий за середній і 10 % високий рівень фізичного розвитку. Рівень фізичного розвитку учнів 2 класу виявився наступним: 5 % мали низький, також 5 % учнів мали рівень фізичного розвитку нижче середнього, 10 % середній, 40 % вищий за середній і 40 % мали високий рівень фізичного розвитку. Ключові висновки. Антропометричні показники учнів першого класу не відповідають віковим стандартам. У дітей переважає астенічний тип конституції тіла. У половини учнів 1-го класу середній рівень фізичного розвитку. По 40 % учнів 2 класу мали рівень фізичного розвитку вищий за середній та високий рівень фізичного розвитку.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: антропометрія, здоров’я, діти, перший клас, другий клас
Класифікатор: A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки
Відділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Користувач: Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Дата подачі: 02 Лют 2023 13:32
Оновлення: 02 Лют 2023 13:32
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35995
ДСТУ 8302:2015: Оцінка фізичного розвитку учнів початкових класів / Лупаїна І. С. та ін. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2022. № 14. С. 23–28.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу