Гладуш В. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5700-211X, Кравчук І. Г.
ORCID: https://orcid.org/0009-0007-0575-1291, Кравчук Л. І.
ORCID: https://orcid.org/0009-0009-7816-6776
(2025)
Цифровізація навчального процесу дітей з порушеннями слуху і мовлення.
Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). № 25.
С. 81–107.
ISSN 2413-2578.
DOI: 10.32626/2413-2578.2025-25.81-108.
1.pdf
Завантажити (419kB) | Preview
Анотація
У статті наведено SWOD-аналіз використання цифрових засобів навчання у спеціальній школі. Дослідження проводилося в 2024 році у Березівській спеціальній школі для дітей зі зниженим слухом (Житомирська область). Метою дослідження було виявлення сильних і слабких сторін цифровізації освітнього процесу. Опитування проведено з таких питань: досвід використання цифрових засобів, готовність вчителів, спектр цифрових засобів, вплив цифрових засобів на якість навчання і виховання, розвиток учнів, переваги застосування цифрових засобів, роль цифрових засобів у корекційній роботі. Результати показали, що 90% респондентів уже мають досвід роботи з цифровими засобами понад 5-ти років, при цьому 96,7% вважають себе готовими до використання цифрових засобів. Забезпеченість навчальних приміщень школи цифровими засобами відносно висока – 83.4%. Позитивний вплив на всіх суб’єктів освітнього процесу очевидний – 93,4% відповідей респондентів. Спостереження та SWOD-аналіз результатів дали можливість визначити сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та ризики. До сильних сторін віднесено: високий рівень теоретичних знань та практичний досвід учителів, розуміння вчителями значущості цифровізації освіти, підвищена активність вчителів природничих предметів, рівень забезпеченості цифровими засобами, використання цифрових засобів, зокрема, Інтернет-ресурсів в ході всіх форм навчання та корекції психофізичних порушень, цифровізація освіти позитивно впливає як на загальний розвиток дітей так і на результати навчальної діяльності. Серед слабких сторін є недостатня кількість навчально-методичної літератури, потреба в системному поліпшенні підвищення цифрової компетентності вчителів. SWOD-аналіз також висвітлив потенційні можливості цифровізації освітнього процесу школи, які в майбутньому доцільно використати та загрози, які треба враховувати в роботі педагогів. Результати дослідження переконливо свідчать, що кількість сильних позицій (76,5%) значно перевищує число слабких позицій (23,5%). Це формує в цілому позитивне враження щодо стану цифровізації освітнього середовища спеціальної школи, яка функціонує у сільській місцевості.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти |
Відділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра психології, логопедії та інклюзивної освіти Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Людмила Олександрівна Котлова |
Дата подачі: | 24 Черв 2025 12:16 |
Оновлення: | 18 Вер 2025 17:42 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44284 |
ДСТУ 8302:2015: | Гладуш В. А., Кравчук І. Г., Кравчук Л. І. Цифровізація навчального процесу дітей з порушеннями слуху і мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). 2025. № 25. С. 81–107. DOI: 10.32626/2413-2578.2025-25.81-108. |