Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Імплементація досвіду державної політики розвитку освіти й науки українських урядів доби національно-визвольної боротьби (1917–1920 рр.) в умовах воєнного стану в Україні

Купрійчук В. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7229-1749, Хаюк М. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0006-8547-4724 (2025) Імплементація досвіду державної політики розвитку освіти й науки українських урядів доби національно-визвольної боротьби (1917–1920 рр.) в умовах воєнного стану в Україні. Державне управління: удосконалення та розвиток. № 4. С. 1–18. ISSN 2307-2156. DOI: 10.32702/2307-2156.2025.4.10.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (294kB) | Preview

Анотація

У статті проаналізовані і узагальненіпідходи імплементації елементів досвіду державної політики розвитку освіти й науки українських урядів доби національно-визвольної боротьби (1917–1920 рр.) в умовах воєнного стану в Україні. Встановлено, що національні пріоритети в революційних подіях цієї доби, привсій їх неоднозначності і суперечливості, дали могутній державно-управлінський поштовх гуманітарному відродженню українського народу, а отже й розвиткові національної освіти і науки. В практичних діяннях усіхрежимів часів 1917–1920 рр. чітко й однозначно простежується розуміння того, що без створення національної школи як необхідної умови виховання національно-свідомого громадянства всі управлінські зусилля, спрямовані на побудову незалежної держави, будуть марними. Зазначено, що об’єднувальним стрижнем усіх українських національно-визвольних сил, незалежно від їх політичної орієнтації, стало відродження української освіти й науки, яке забезпечило його поширення та активізацію і залишилось величним надбанням української революції. Навіть за обставин більшовицької окупації інерція національно-культурного відродження не згасала і певний час породжувала все нові й нові яскраві духовні явища. Показано, що саме у цей період в Україні формувалася нова освітня політика, закладалися основи нової національної школи та українізації системи освіти і науки. Висвітлено етап складного процесу самовизначення країни, який відбувався на фоні революційних подій в умовах поглиблення національної свідомості та різкого погіршання соціально-економічного становища населення, у цій царині було багато як здобутків, так і втрат, які потребують глибокого переосмислення в контексті особливостей і проблем розбудови сучасної української держави в умовах воєнного часу.Доведено, що саме в цей період система державного управління освітою і наукою є необхідною умовою функціонування суспільства. Зміна цієї системи як однієї з найважливіших сфер суспільної практики у кожному конкретному історичному випадку детермінується реальними потребами і можливостями суспільства, особливостями його соціальної організації, цілями і завданнями, які вона ставить перед собою.

Визначні політичні події, що відбувалися в Україні в 1917–1920 рр. справили потужний вплив на формування системи державного управління всіма сферами суспільного життя, зокрема й такими базовими складовими гуманітарної сфери, якосвітай наука.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: H Суспільні Науки > HD Промисловість. Землевикористання. Робоча сила > HD28 Управління. Індустріальне управління
Відділи: Факультет історії, права та публічного управління > Кафедра права та публічного управління
Користувач: Світлана Чорновіл
Дата подачі: 26 Черв 2025 12:47
Оновлення: 07 Серп 2025 12:41
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44416
ДСТУ 8302:2015: Купрійчук В. М., Хаюк М. В. Імплементація досвіду державної політики розвитку освіти й науки українських урядів доби національно-визвольної боротьби (1917–1920 рр.) в умовах воєнного стану в Україні. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2025. № 4. С. 1–18. DOI: 10.32702/2307-2156.2025.4.10.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу