Борисенко Н. С. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9358-1243, Роговська Є. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9456-5480
(2025)
Впровадження сучасних вокальних технік у процесі підготовки майбутніх акторів.
Fine Art and Culture Studies (2).
С. 31–36.
ISSN 2786-5428.
DOI: 10.32782/facs-2025-2-5
1.pdf
Завантажити (602kB) | Preview
Анотація
Стаття присвячена дослідженню значення голосу як інструменту виразності в театральному мистецтві та обґрунтуванні доцільності впровадження сучасних вокальних технік у професійну підготовку акторів для удосконалення їхніх голосових можливостей. Методологія дослідження продиктована характером досліджуваної проблеми і полягає у використанні міждисциплінарного підходу, який поєднує аналіз сучасних вокальних технік, теоретичне вивчення наукових джерел та практичне узагальнення педагогічного досвіду акторської підготовки. Наукова новизна визначається ракурсом заявленої теми, її актуальністю та місцем в структурі як музично-теоретичного, так і виконавського процесу.Робота висвітлює інноваційні підходи до розвитку голосу актора у контексті сучасного театру, підкреслює унікальність кожної вокальної техніки та їх потенціал для формування сценічного голосу, здатного до широкого спектра емоційного, тембрового й технічного вираження. Висновки. Сучасні вокальні техніки значно розширюють можливості голосу актора, сприяють його витривалості, гнучкості та сценічній достовірності. Зокрема, техніка Estill Voice Training сприяє усвідомленому керуванню голосовим апаратом завдяки детальній анатомічній моделі. Техніка Complete Vocal Technique дозволяє опанувати широкий спектр вокальних ефектів і звучань, що особливо цінне для акторів музичних театрів і мюзиклів. Техніка Speech Level Singing допомагає зберегти природність звучання голосу у різних регістрах без перенапруження, що важливо для сценічної витривалості. У свою чергу, техніка Linklater Voice Technique акцентує увагу на звільненні природного голосу через зняття фізичних і психологічних блоків, забезпечуючи щирість сценічного мовлення. Не менш значущими є й техніки Fitzmaurice Voicework та Roy Hart Theatre Voice Work, які поєднують тілесність, дихання й експресію, дозволяючи акторам вийти за межі традиційного вокального звучання й досліджувати унікальне «я» кожного голосу. Інтеграція цих технік у навчальний процес сприяє формуванню багатогранного, вільного та технічно підготовленого сценічного голосу, що відповідає запитам сучасного театру.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | M Музика і книги про музику > MT Музичні вказівки і вивчення |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра мистецької освіти |
Користувач: | Наталія Сергіївна Борисенко |
Дата подачі: | 12 Лип 2025 14:27 |
Оновлення: | 12 Лип 2025 14:27 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44690 |