Бондаренко Ю. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6190-7648, Воротинцева О. О.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0684-850X
(2023)
Роль фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у проєктуванні індивідуальної освітньої траєкторії з урахуванням професійної орієнтації здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями.
Inclusion and Diversity. № SI.
С. 9–13.
ISSN 2786-779X.
DOI: 10.32782/inclusion/2023.spec.2.
1.pdf
Завантажити (589kB) | Preview
Анотація
У статті описано шляхи проєктування й оптимізації побудови фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями на основі професійної орієнтації для сприяння їх професійного самовизначення з урахуванням схильності, фізичних, розумових і психічних можливостей, яка спрямована на оволодіння трудовими навичками для забезпечення подальшої успішної соціалізації в дорослому віці. Описано роль педагогів інклюзивно-ресурсних центрів як експертів, які, враховуючи індивідуальні особливості розвитку здобувача освіти, беруть участь у побудові індивідуальної освітньої траєкторії, є порадниками для родини й дитини (особи) щодо змісту освітнього плану, допомагають із професійною орієнтацією для подальшого професійного самовизначення. Особливу увагу приділено проблемі поєднання та наступності реалізації індивідуальної освітньої траєкторії у закладах загальної середньої освіти, позашкільної освіти, професійно-технічної освіти, навчально-реабілітаційних центрах, спеціальних школах і відповідних закладах соціального захисту. В основу статті покладено основні проблеми побудови індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями, яка використовується на сьогодні в освітніх закладах, виявлено можливості залучення фахівців інклюзивно-ресурсних центрів до цього процесу, запропоновано детальний і розширений алгоритм її побудови, який спирається на професійну спрямованість і головний принцип інклюзивної освіти – вивчення потреб зазначеної категорії осіб. Особливим напрямом роботи над вибраною темою стало дослідження використання індивідуальної освітньої траєкторії у професійній і професійно-технічній освіті. Розглянуто законодавчу базу, що регулює питання професійної та професій- но-технічної освіти для осіб з особливими освітніми потребами, з інвалідністю, що зумовлена інтелектуальними порушеннями.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти |
Відділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра психології, логопедії та інклюзивної освіти |
Користувач: | Людмила Олександрівна Котлова |
Дата подачі: | 19 Вер 2025 09:22 |
Оновлення: | 19 Вер 2025 09:22 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45298 |
ДСТУ 8302:2015: | Бондаренко Ю. А., Воротинцева О. О. Роль фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у проєктуванні індивідуальної освітньої траєкторії з урахуванням професійної орієнтації здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями. Inclusion and Diversity. 2023. № SI. С. 9–13. DOI: 10.32782/inclusion/2023.spec.2. |