Бондаренко Ю. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6190-7648, Наумець Д. І.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5906-6475
(2023)
Аналіз змісту духовно-морального виховання у практиці дошкільної освіти.
Inclusion and Diversity. № 1.
С. 10–14.
ISSN 2786-779X.
DOI: 10.32782/inclusion/2023.1.2.
1.pdf
Завантажити (580kB) | Preview
Анотація
У статті здійснено аналіз змісту програмового забезпечення дітей дошкільного віку в аспекті духовно-морального виховання. З’ясовано, що в концепції українського виховного ідеалу духовно-моральне виховання є складовою частиною національного, національно-патріотичного виховання, на чому акцентовано в низці праць представників української педагогіки минулого й сучасності. Духовно-моральне виховання у працях педагогів ґрунтується на вихованні християнських цінностей та спрямовується на відродження моральності в українському суспільстві з піднесенням на високий рівень його духовної культури, освіти, науки й мистецтва. Здійснений теоретичний аналіз освітніх програм, зокрема «Дитина в дошкільні роки», «Соняшник», «Впевнений старт», «Скарбниця моралі», «Українське дошкілля», «Я у Світі», свідчить про орієнтацію їх змісту на розвиток духовних і моральних якостей особистості, що актуалізує їх широке використання в сучасних умовах розвитку українського суспільства на тлі підвищення якості національного виховання підростаючого покоління. У парціальних програмах «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях» та «Зерно любові» акцент зроблено на формуванні в дітей навичок соціально визнаної поведінки, уміння орієнтуватися у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Здійснений аналіз програм свідчить про цілеспрямоване орієнтування на формування ціннісних основ особистості дитини, розвиток духовних і моральних почуттів, засвоєння норм та правил поведінки, духовно-моральних звичок, що забезпечить повноцінний розвиток дитини на подальших етапах її життєдіяльності.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти |
Відділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра психології, логопедії та інклюзивної освіти |
Користувач: | Людмила Олександрівна Котлова |
Дата подачі: | 19 Вер 2025 09:35 |
Оновлення: | 19 Вер 2025 09:35 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45300 |
ДСТУ 8302:2015: | Бондаренко Ю. А., Наумець Д. І. Аналіз змісту духовно-морального виховання у практиці дошкільної освіти. Inclusion and Diversity. 2023. № 1. С. 10–14. DOI: 10.32782/inclusion/2023.1.2. |