Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Кінезіологія як інноваційний метод корекції в освітній практиці

Бондаренко Ю. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6190-7648 (2025) Кінезіологія як інноваційний метод корекції в освітній практиці. Inclusion and Diversity. № 5. С. 5–9. ISSN 2786-779X. DOI: 10.32782/inclusion/2025.5.1.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (578kB) | Preview

Анотація

У статті представлено теоретичний і практичний досвід використання кінезіології як інноваційного методу корекції в освітній практиці. Виявлено, що в роботі з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку застосовують когнітивні методи та методи рухової корекції, одним із яких є кінезіотерапія. У роботі висвітлено полісемантичність даного поняття, представлено інтегративний підхід до використання кінезіотерапії в різних галузях науки й у практиці. Визначено, що кінезіологія є синтетичною наукою, яка об’єднує в системній єдності морфологію, фізіологію, біомеханіку, біохімію, соматомоторику та дидактику, основним предметом вивчення якої є рухова функція організму людини. Подальші наукові дослідження психології і нейрофізіології засвідчили позитивний вплив рухів руки (тіла) на розвиток інтелекту людини. Запропоновано термін у новому інтерпретуванні – «освітня кінезіологія», концепція якої розроблена науковцями Полом і Гейл Деннісонами наприкінці ХХ століття. Визначено, що основною метою освітньої кінезіології є розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності. Запропоновано комплекс вправ з розвитку нейромоторики і педагогічні умови їх використання під час корекційно-розвиткових занять з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку. Перша група вправ мала на меті активізацію уваги і підготовку обох рук до виконання більш складних вправ нейрогімнастики; друга – активну роботу кистями і пальцями рук; третя – кистями і пальцями рук у поєднанні з різними частина тіла (загальною моторикою, рухами очей), мовленням; четверта – роботу в парах чи візуалізацію. Отже, результати дослідження засвідчують необхідність системного і міждисциплінарного підходу у професійній діяльності вчителя-дефектолога під час побудови індивідуальної траєкторії розвитку дитини, що актуалізує необхідність застосування інноваційних методів корекції, одним із яких є кінезотерапія.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, порушення психофізичного розвитку, освітня практика, корекція, корекційна робота, міжпівкулева взаємодія, кінезіологія, фізичний розвиток, нейромоторика, інновація, метод, вправи
Класифікатор: L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти
Відділи: Соціально-психологічний факультет > Кафедра психології, логопедії та інклюзивної освіти
Користувач: Людмила Олександрівна Котлова
Дата подачі: 26 Вер 2025 07:43
Оновлення: 26 Вер 2025 07:43
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45332
ДСТУ 8302:2015: Бондаренко Ю. А. Кінезіологія як інноваційний метод корекції в освітній практиці. Inclusion and Diversity. 2025. № 5. С. 5–9. DOI: 10.32782/inclusion/2025.5.1.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу