Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Гейміфікація в електронному навчанні

Кривонос О. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4211-6541, Кривонос М. П.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7563-2692, Опанасюк О. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0008-8199-5949 (2025) Гейміфікація в електронному навчанні. Вісник науки та освіти. № 39. С. 1316–1330. ISSN 2786-6165. DOI: 10.52058/2786-6165-2025-9(39)-1316-1330.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (376kB) | Preview

Анотація

Стаття присвячена дослідженню процесу оцінювання як невід’ємної складової освітнього процесу. Зосереджено увагу на розмежуванні понять «оцінка» та «оцінювання», наголошуючи, що оцінювання не обмежується лише виставленням балів, а є багатогранним процесом, спрямованим на підтримку навчання, розвиток учнів та вдосконалення педагогічної діяльності.

Проаналізовано історичні аспекти становлення систем оцінювання в Україні та за кордоном, зокрема, практики Фінляндії, Франції, Німеччини, США та інших країн.

Мета роботи полягає в комплексному дослідженні понять «оцінювання» та «оцінка», їх значенню в освітньому процесі та сучасних тенденцій оцінювання навчальних досягнень учнів.

Особливу увагу приділено реформі «Нова українська школа», яка орієнтує оцінювання не лише на перевірку знань, а й на визначення рівня сформованості ключових та предметних компетентностей учнів.

Розкрито функції оцінювання – перевіряючу, навчальну, діагностувальну, корекційну, мотиваційну, виховну, розвивальну та прогностичну, що в комплексі забезпечують ефективність освітнього процесу. Розглянуто критерії оцінювання, затверджені новими нормативними документами МОН України, а також сучасні вимоги до об’єктивності, прозорості та етичності педагогічного оцінювання.

Проаналізовано традиційні (усні, письмові, тестові, практичні) та інноваційні (проєктна діяльність, портфоліо, кейс-метод, само- та взаємооцінювання, гейміфікація) методи оцінювання, визначено їх переваги й недоліки. Значну увагу приділено цифровим інструментам оцінювання, серед яких Mentimeter, Padlet, Quizizz, Socrative, Plickers тощо, що сприяють інтерактивності та персоналізації освітнього процесу.

Таким чином, робота спрямована на дослідження того, що ефективне оцінювання є не лише способом контролю, а передусім засобом навчання та розвитку. Його головна мета полягає у створенні сприятливого освітнього середовища, де учні вмотивовані до пізнання, отримують постійний зворотний зв’язок, а вчитель має можливість корегувати й удосконалювати власну педагогічну практику.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: гейміфікація, електронне навчання, освітні платформи, інформатика
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Олександр Миколайович Кривонос
Дата подачі: 09 Жовт 2025 11:18
Оновлення: 09 Жовт 2025 11:18
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45444
ДСТУ 8302:2015: Кривонос О. М., Кривонос М. П., Опанасюк О. В. Гейміфікація в електронному навчанні. Вісник науки та освіти. 2025. № 39. С. 1316–1330. DOI: 10.52058/2786-6165-2025-9(39)-1316-1330.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу