Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Використання платформи Сodemonkey для навчання програмування учнів

Кривонос О. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4211-6541, Кривонос М. П.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7563-2692, Кулик С. П.ORCID: https://orcid.org/0009-0003-1646-6710, Таранович О. Р.ORCID: https://orcid.org/0009-0007-9914-0175 (2025) Використання платформи Сodemonkey для навчання програмування учнів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. № 221. С. 204–210. ISSN 2415-7988. DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-221-204-210.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (249kB) | Preview

Анотація

Стаття присвячена аналізу дидактичного потенціалу інтерактивної платформи CodeMonkey як інструменту навчання програмування учнів різного віку. Обґрунтовано актуальність використання гейміфікованих освітніх середовищ, які поєднують елементи гри, візуалізації, алгоритмічного мислення та поступового ускладнення навчальних завдань. Метою дослідження є з’ясування можливостей і ефективності застосування платформи CodeMonkey у процесі формування в учнів базових знань з програмування, логічного мислення, креативності та навичок розв’язання проблем. Для досягнення мети використано комплекс методів: аналіз науково-методичної літератури з питань навчання програмування, порівняння підходів до цифрової освіти, вивчення функціональних можливостей CodeMonkey, а також елементи педагогічного спостереження й апробації окремих курсів у навчальному процесі.Результати дослідження свідчать, що платформа CodeMonkey створює безпечне та мотивувальне освітнє середовище, у якому учні поступово опановують принципи алгоритмізації, умовних операторів, циклів, функцій і змінних, переходячи від блокового до текстового кодування. Використання елементів гри сприяє зростанню внутрішньої мотивації, подоланню страху перед помилками та формуванню позитивного ставлення до програмування. CodeMonkey підтримує індивідуалізацію та диференціацію навчання, дозволяє організовувати роботу в малих групах і забезпечує вчителя інструментами моніторингу успішності.До основних переваг віднесено: інтерактивність, доступність онлайн, зрозумілий інтерфейс, наявність навчальних курсів різного рівня складності, швидкий зворотний зв’язок та методичну підтримку педагогів. Разом із тим виявлено певні обмеження: залежність від інтернет-з’єднання, обмежений набір мов програмування у безкоштовній версії, а також потреба у підготовці педагогів до використання платформи в навчальному процесі.Зроблено висновок, що CodeMonkey доцільно застосовувати як додатковий інструмент формування базових навичок програмування та розвитку алгоритмічного мислення, а також як засіб підвищення зацікавленості учнів до вивчення інформатики й STEM-дисциплін загалом

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Олександр Миколайович Кривонос
Дата подачі: 09 Груд 2025 20:42
Оновлення: 09 Груд 2025 20:42
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46118
ДСТУ 8302:2015: Використання платформи Сodemonkey для навчання програмування учнів / О. М. Кривонос та ін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. № 221. С. 204–210. DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-221-204-210.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу