Власенко Р. П.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3743-4406, Андрійчук Т. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5402-9528
(2025)
Методичні підходи до організації навчання здобувачів загальної середньої освіти з особливими освітніми потребами у процесі вивчення географії в умовах інклюзивної освіти.
Вісник науки та освіти. № 41.
С. 1927–1940.
ISSN 2786-6165.
DOI: 10.52058/2786-6165-2025-11(41)-1927-1940.
1.pdf
Завантажити (428kB) | Preview
Анотація
У статті розглянуто методичні підходи до організації навчання здобувачів загальної середньої освіти з особливими освітніми потребами у процесі вивчення географії в умовах інклюзивної освіти. Зазначено, що сучасна освітня система України орієнтується на створення рівних можливостей для всіх учнів, що вимагає адаптації змісту, форм і методів навчання до індивідуальних потреб кожної дитини. Особливу увагу приділено експериментальному дослідженню, спрямованому на перевірку ефективності використання адаптованих методик навчання географії для дітей із порушеннями слуху, зору, когнітивного розвитку та розладами аутичного спектра. У ході експерименту застосовано індивідуалізовані підходи, інтерактивні технології, візуальні та тактильні засоби, що сприяли підвищенню пізнавальної активності, соціальної взаємодії та успішності учнів. Результати порівняння контрольної та експериментальної груп показали зростання рівня засвоєння матеріалу, покращення комунікативних навичок і мотивації до навчання. Доведено, що впровадження адаптованих методик сприяє розвитку критичного мислення, просторового сприйняття, підвищує впевненість учнів у власних силах і забезпечує комфортне освітнє середовище. Важливим аспектом є створення інклюзивного освітнього середовища, яке базується на принципах толерантності, взаємоповаги та педагогічної підтримки.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Класифікатор: | Q Наука > Q Наука (Загальне) |
| Відділи: | Природничий факультет > Кафедра екології та географії |
| Користувач: | Кафедра екології та географії |
| Дата подачі: | 12 Груд 2025 17:25 |
| Оновлення: | 12 Груд 2025 17:25 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46152 |
| ДСТУ 8302:2015: | Власенко Р. П., Андрійчук Т. В. Методичні підходи до організації навчання здобувачів загальної середньої освіти з особливими освітніми потребами у процесі вивчення географії в умовах інклюзивної освіти. Вісник науки та освіти. 2025. № 41. С. 1927–1940. DOI: 10.52058/2786-6165-2025-11(41)-1927-1940. |


