Електронна бібліотека Житомирського державного університету

The role of background knowledge in enhancing the linguocultural competence of future English teachers

Михайлова О. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2999-8583 (2025) The role of background knowledge in enhancing the linguocultural competence of future English teachers. In: Міжнародна наукова конференція «Наука та освіта як основа людського прогресу», 6 грудня 2025 р., Роттердам. С. 101–104. DOI: 10.64076/iedc251206.13.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (142kB) | Preview

Анотація

The article analyzes the significance of background knowledge in shaping a profound linguistic worldview of future English teachers. It is emphasized that one of the key objectives of foreign language instruction is to broaden students' linguistic outlook by enabling them to acquire country-specific and intercultural information. The paper argues that the concept of "linguistic outlook" is broader than "linguistic competence," as it encompasses not only the command of linguistic means but also readiness for foreign-language communication and the ability to effectively perform communicative tasks. Three key stages for forming the linguistic outlook through background knowledge are identified: the presentation-cognitive, the training-practical, and the creative-exploratory stage, with corresponding examples of exercises provided. The findings confirm that the development of background knowledge is an essential condition for a deeper understanding of the language and culture being studied. Keywords:language literacy, linguistic outlook, bac

Тип ресурсу: Доповідь на конференції або симпозіумі (Стаття)
Ключові слова: language literacy, linguistic outlook, background knowledge, lexical competence, future English teachers
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Оксана Сергіївна Михайлова
Дата подачі: 23 Груд 2025 15:50
Оновлення: 23 Груд 2025 15:50
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46264

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу