Акмеологічне зростання дослідницької компетентності викладачів університету у сфері педагогічної освіти

Сидорчук, Н. Г., Дубасенюк, О. А. (2020) Акмеологічне зростання дослідницької компетентності викладачів університету у сфері педагогічної освіти. Нові технології навчання: зб. наук. праць (94). pp. 306-313.

[img]
Preview
PDF
Download (466kB) | Preview

Abstract

У статті проаналізовано особливості акмеологічного зростання дослідницької компетентності викладачів університету – дослідників Житомирської науково-педагогічної школи. Розглянуто базові поняття актуалізованої проблеми, зокрема дослідницька компетентність як інтегральне утворення, що поєднує особистісні та професійні характеристики педагога, рівень його методологічної культури, володіння знаннями, уміннями і способами дослідницької діяльності з метою пошуку нових знань для вирішення актуальних педагогічних проблем. Дослідницьку компетентність розглянуто у контексті системного, діяльнісного, особистісно орієнтованого, акмеологічного, інтегрованого підходів. Представлено три рівні аналізу: структурний (досліджено наукову діяльність як певну цілісність, систему, елементи якої утворюють гармонійно побудовану структуру), аксіологічний (виділено ціннісні аспекти досліджуваної діяльності, показники творчої спрямованості, цілемотиваційної сфери), праксеологічний (відображено динамічну природу науково-дослідного процесу, його циклічний, спіралеподібний характер). На основі виявлених особливостей акмеологічного зростання дослідницької компетентності викладачів університету у межах наукової школи у сфері педагогічної освіти прогнозовано потребу у підготовці нової генерації науково-педагогічних кадрів, орієнтованих на постійний саморозвиток.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: акмеологічне зростання, дослідницька компетентність, викладач університету, наукова школа, наукові підходи.
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
L Education > LC Special aspects of education > LC5201 Education extension. Adult education. Continuing education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Pedagogy
Depositing User: професор Нінель Сидорчук
Date Deposited: 07 Oct 2020 12:05
Last Modified: 07 Oct 2020 12:05
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31605

Actions (login required)

View Item View Item