Формування готовності майбутніх вчителів біології і географії до впровадження дистанційного та змішаного навчання

Романюк, Р. К., Власенко, Р. П., Яковлева, В. А., Костюк, В. С. (2020) Формування готовності майбутніх вчителів біології і географії до впровадження дистанційного та змішаного навчання. Інноваційна педагогіка, 1 (30). с. 129-137.

[img]
Перегляд
Text
Download (567kB) | Перегляд

Опис

У статті розглядаються проблеми, пов’язані з формуванням змісту та методики організації дистанційного навчання в закладах освіти. Обґрунтовано технології організації дистанційного навчання та створення умов для його впровадження. Проаналізовано і висвітлено найпопулярніші сервіси та платформи для дистанційного навчання. Опитування проводилося серед освітян, у ньому брали участь приблизно дві з половиною тисячі педагогів Житомирської області і понад дві тисячі студентів Житомирського державного університету імені Івана Франка. З’ясовано, що домінує використання хмарного освітнього середовища, причому переважають Google-сервіси. Для синхронного і змішаного навчання широко застосовуються Zoom, Skype, Google Meet, віртуальна інтерактивна дошка Padlet, а для перевірки знань – онлайн-тести з автоматичним зворотним зв’язком (Quizlet, Google Forms, Pear Deak та інші). Популярна технологія «Перевернутий клас», коли вчитель/викладач завчасно публікує навчальне відео з поясненням нового матеріалу, а потім під час синхронного онлайн-навчання відбувається обговорення вивченого, виконання практичних завдань. Для організації зворотного зв’язку (зі студентами, учнями, батьками) 92% педагогів використовують Viber і Telegram, 61 – електронну пошту, 51% – соціальні мережі. З’ясовано, що освітні програми підготовки бакалаврів Житомирського державного університету імені Івана Франка включають обов’язковий курс «Інформаційно-комунікативні технології в освіті», а також мають численні вибіркові освітні компоненти на першому і другому (магістерському) рівнях, що сприяють формуванню інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів. Виокремлено та доведено доцільність змін методичної підготовки майбутніх педагогів, зокрема вчителів біології та географії. Описано власний досвід розвитку у студентів методичних умінь проведення онлайн-уроків, відеоконференцій, семінарів, виховних заходів за допомогою платформи Zoom; використання Google-сервісів у майбутній професійній діяльності, зокрема й розроблення тестових завдань у Google Forms, створення Google Classroom, використання Google Earth під час вивчення географії. Показано можливості освітньої платформи LearningApps.org для розроблення, зберігання, використання інтерактивних завдань під час підготовки майбутніх учителів географії та біології

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: дистанційне навчання, інформаційно-комунікативні технології, методика навчання вчителів географії та біології, Google-сервіси, LearningApps.org
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Природничий факультет > Кафедра екології та географії
Користувач, що депонує: ekology
Дата внесення: 20 Січ 2021 08:31
Останні зміни: 20 Січ 2021 08:31
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32106

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу