Upbringing process as a paradoxical phenomenon: the main aspects of a new paradigm of education

Вознюк, О. В. (2021) Upbringing process as a paradoxical phenomenon: the main aspects of a new paradigm of education. Креативна педагогіка (15). с. 21-30.

[img]
Перегляд
Text
Download (586kB) | Перегляд

Опис

The substantive principles of integral paradigm of education, which reveals the task of forming the paradoxical psychological sets in the children and is based on three principles: successfulness, joy and freedom. The latter is realized in the conditions of neutral-paradoxical, multidimensional psychological and pedagogical influences.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: upbringing, upbringing paradigm, holistic educational paradigm, learnt helplessness, personality freedom and autonomy, situation of success, joy.
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач, що депонує: асистент Є.С. Панченко
Дата внесення: 31 Трав 2022 07:10
Останні зміни: 31 Трав 2022 07:10
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34063

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу