Upbringing process as a paradoxical phenomenon: the main aspects of a new paradigm of education

Вознюк О. В. (2021) Upbringing process as a paradoxical phenomenon: the main aspects of a new paradigm of education. Креативна педагогіка (15). С. 21–30.

[img]
Preview
Текст
Download (586kB) | Preview

Анотація

The substantive principles of integral paradigm of education, which reveals the task of forming the paradoxical psychological sets in the children and is based on three principles: successfulness, joy and freedom. The latter is realized in the conditions of neutral-paradoxical, multidimensional psychological and pedagogical influences.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: upbringing, upbringing paradigm, holistic educational paradigm, learnt helplessness, personality freedom and autonomy, situation of success, joy.
Класифікатор: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Єлизавета Сергіївна Панченко
Дата подачі: 31 Трав 2022 07:10
Оновлення: 31 Трав 2022 07:10
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34063

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу