Вознюк О. В. (2021) Upbringing process as a paradoxical phenomenon: the main aspects of a new paradigm of education. Креативна педагогіка (15). С. 21–30.
|
Текст
Download (586kB) | Preview |
Анотація
The substantive principles of integral paradigm of education, which reveals the task of forming the paradoxical psychological sets in the children and is based on three principles: successfulness, joy and freedom. The latter is realized in the conditions of neutral-paradoxical, multidimensional psychological and pedagogical influences.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | upbringing, upbringing paradigm, holistic educational paradigm, learnt helplessness, personality freedom and autonomy, situation of success, joy. |
Класифікатор: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті |
Користувач: | Єлизавета Сергіївна Панченко |
Дата подачі: | 31 Трав 2022 07:10 |
Оновлення: | 31 Трав 2022 07:10 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34063 |
Actions (login required)
![]() |
Оглянути опис ресурсу |