Вознюк, О. В. (2021) Upbringing process as a paradoxical phenomenon: the main aspects of a new paradigm of education. Креативна педагогіка (15). с. 21-30.
|
Text
Download (586kB) | Перегляд |
Опис
The substantive principles of integral paradigm of education, which reveals the task of forming the paradoxical psychological sets in the children and is based on three principles: successfulness, joy and freedom. The latter is realized in the conditions of neutral-paradoxical, multidimensional psychological and pedagogical influences.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | upbringing, upbringing paradigm, holistic educational paradigm, learnt helplessness, personality freedom and autonomy, situation of success, joy. |
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Підрозділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті |
Користувач, що депонує: | асистент Є.С. Панченко |
Дата внесення: | 31 Трав 2022 07:10 |
Останні зміни: | 31 Трав 2022 07:10 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34063 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |