Study of the readiness of the prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils

Дубасенюк О. А., Вознюк О. В. (2022) Study of the readiness of the prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils. Освітня аналітика України, 21 (5). С. 92–105. ISSN 2617-8532

[img]
Preview
Текст
Download (601kB) | Preview

Анотація

The article deals with the actual problem of professional training of the prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils. It has been shown that giftedness is determined by both innate gifts and social conditions and, of course, needs support and help on a part of a trained teacher. The level of readiness of prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils in modern conditions has been investigated.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: giftedness, intellectual giftedness, prospective primary school teacher, primary school pupil, professional training, independent professional activity, synergistic principle of superadditivity, system properties
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Олександр Васильович Вознюк
Дата подачі: 27 Груд 2022 07:22
Оновлення: 27 Груд 2022 07:22
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35708

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу