Study of the readiness of the prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils

Дубасенюк, О. А., Вознюк, О. В. (2022) Study of the readiness of the prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils. Освітня аналітика України, 21 (5). с. 92-105. ISSN 2617-8532

[img]
Перегляд
Text
Download (601kB) | Перегляд

Опис

The article deals with the actual problem of professional training of the prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils. It has been shown that giftedness is determined by both innate gifts and social conditions and, of course, needs support and help on a part of a trained teacher. The level of readiness of prospective primary school teachers to work with intellectually gifted pupils in modern conditions has been investigated.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: giftedness, intellectual giftedness, prospective primary school teacher, primary school pupil, professional training, independent professional activity, synergistic principle of superadditivity, system properties
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач, що депонує: професор Олександр Вознюк
Дата внесення: 27 Груд 2022 07:22
Останні зміни: 27 Груд 2022 07:22
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35708

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу