Між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією: сучасна освіта – портрет без прикрас

Саух, П. Ю. (2011) Між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією: сучасна освіта – портрет без прикрас. Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1). pp. 34-41.

[img]
Preview
Text
Download (293kB) | Preview

Abstract

У статті обґрунтовано необхідність радикальної системної перебудови освіти у контексті інноваційного суспільства; визначено основні завдання, які стоять перед сучасною освітянською спільнотою; здійснено науковий аналіз класичної та некласичної моделей освіти; наголошено на необхідності забезпечення свободи саморозвитку людини й суспільства на основі їх гармонії та історичного самозбереження. В статье обосновано необходимость радикальной системной перестройки образования в контексте инновационного общества; определено основные задания, которые стоят перед современным образовательным сообществом; осуществлено научный анализ классической и неклассической моделей образования; подчеркнуто необходимость обеспечения свободы саморазвития человека и общества на основе их гармонии и исторического самосохранения. The necessity of the radical system reorganization of the education in the context of the innovative society is considered in the article; the main tasks that are urgent for the contemporary educational community are defined; the scientific analysis of the classical and non-classical models of education is carried out; the necessity to ensure the freedom of the human s and society's self-development on basis of their harmony and self-preservation is emphasized.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Модернізація освіти, особистісно орієнтоване навчання, синергія навчання і виховання, процесо-орієнтоване управління освітою, класична та некласична моделі освіти. Модернизация образования, личностно ориентированное обучение, синергия обучения и воспитания, процессо-ориентированное управление образованием, классическая и неклассическая модели образования. The modernisation of education, person oriented education, the the synergy of teaching and upbringing, process oriented management of education, the classical and non-classical models of education.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of History > Department of Philosophy
Depositing User: В. М. Заглада
Date Deposited: 26 Jan 2012 08:34
Last Modified: 15 Aug 2015 00:02
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6102

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics