Сверчевська І. А. (2015) Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах. Математика в рідній школі. (11). С. 43–47.
|
Текст
Download (456kB) | Preview |
Анотація
Розв'язування рівнянь – одна з провідних змістових ліній шкільного курсу математики. Вміння розв’язувати рівняння розвиваються в процесі практичного ознайомлення з різними методами виконання таких задач. Тому в першій частині статті ми розглядаємо різні підходи до розв’язування квадратних рівнянь, які виникли в історії математики: словесне розв’язання, коли ще не було математичної символіки; геометричне розв’язання, що дає можливість наочно побудувати корінь рівняння; різні тотожні перетворення, в результаті яких рівняння розв’язується без застосування формули; деякі підстановки, що зводять квадратне рівняння до рівняння з двома змінними. Кожний з методів має свої переваги, які корисно зрозуміти та оцінити. У другій частині розглядаються рівняння вищих степенів. У більшості історичних задач пропонуються різні авторські підходи щодо перетворення даних рівнянь до вигляду, коли можна використати метод розкладу на множники. В ряді задач пропонуються різні підстановки, які зводять дане рівняння до рівняння, степінь якого нижче. У третій частині наведено деякі знахідки математиків минулих часів, які дають можливість знайти корені рівнянь підвищеної складності нетрадиційними методами.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | Q Наука > Q Наука (Загальне) Q Наука > QA Математика |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра алгебри та геометрії |
Користувач: | Діана Петрова |
Дата подачі: | 28 Груд 2015 10:18 |
Оновлення: | 28 Груд 2015 10:18 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19729 |
Actions (login required)
![]() |
Оглянути опис ресурсу |