Щерба, Н. С. (2023) Особливості навчання іноземних мов у великому класі: співвідношення труднощів і стратегій. Інноваційна педагогіка, 2 (56). с. 40-43. ISSN 2663-6085
|
Text
Download (174kB) | Перегляд |
Опис
Стаття присвячена проблемі підготовки вчителів іноземної мови закладів загальної середньої освіти до подолання типових труднощів, що виникають у роботі з великими класами. У статті наведено нормативні вимоги щодо поділу учнів на групи відповідно до типу навчального закладу; розкрито сутність таких понять як: "великий клас" у контексті середньої та вищої освіти, "стратегія" та "стратегія вчителя". У статті також запропоновано перелік переваг роботи у великому класі та класифікації відповідних труднощів учителя (фізичні, психологічні та технічні; специфічні та неспецифічні для навчання іноземної мови). Зважаючи на те, що метою статті є аналіз труднощів і відповідних до них стратегій учителя в контексті навчання іноземної мови у великому класі, основна увага зосереджується на вивченні їх співвідношення. Запропонований перелік складається з таких блоків, як: стратегії управління класом (дотримання дисципліни у класі та забезпечення відвідування занять), стратегії залучення всіх учнів до роботи, стратегії забезпечення зворотного зв'язку, врахування навчальних можливостей та індивідуальних відмінностей учнів; стратегії створення комфортного психологічного мікроклімату, стратегії підготовки роздаткових матеріалів (і, зокрема, додаткових засобів навчання). Серед стратегій, що найчастіше пропонуються дослідниками для оптимізації роботи в великому класі, вирізняються: запровадження філософії автономії навчання (заохочення взаємонавчання, взаємоперевірки та взаємоконтролю; зосередження на парній і груповій формах роботи); вироблення класних правил поведінки, вивчення та врахування інтересів учнів у змісті занять, урізноманітнення завдань, використання прикладів з життя; використання різноманітних ігор і проектних завдань; надання учням можливості самим обирати, хто відповідатиме (наприклад, за допомогою капелюха чи коробки, з яких учні діставатимуть картки з іменами); зацікавленість учителя в доповненнях та прикладах з боку учнів, заохочення запитань і побажань до вчителя; врахування вікових особливостей учнів у плануванні складності та тривалості завдань.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | великий клас, переваги роботи в великому класі, труднощі та стратегії вчителя, управління класом, зворотний зв'язок, залучення учнів до роботи, комфортний психологічний мікроклімат, роздаткові матеріали. |
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи P Мова та література > PD Німецькі мови |
Підрозділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти |
Користувач, що депонує: | Доцент Н. С. Щерба |
Дата внесення: | 30 Бер 2023 10:51 |
Останні зміни: | 30 Бер 2023 10:56 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36438 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |