Асмукович І. В. (2015) Semantic and Pragmatic Peculiarities of Aviation Slogans. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. № 80. С. 116–120. ISSN 2076-6173.
24.pdf
Завантажити (266kB) | Preview
Анотація
The article deals with the study of airline companies advertising slogans as a specific type of communication. The communicative and pragmatic peculiarities of advertising autoslogans have been found out. The ways to achieve the communicative and pragmatic aims of advertising aviation slogans have been described. The results of the carried out research prove that all language means (syntactic, lexical-semantic and pragmatic) work in close interaction, creating this way an integral unit of minimal size which is capable to affect recipients in order to impel them to a certain action – purchase the advertisement item or service.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | advertising, AIDA formula, slogan, semantic, communicative, pragmatic peculiarities, airline company |
Класифікатор: | P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика |
Відділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра англійської філології та перекладу |
Користувач: | Користувачі 2944 не знайдено. |
Дата подачі: | 22 Черв 2015 11:37 |
Оновлення: | 27 Серп 2015 11:47 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17873 |
ДСТУ 8302:2015: | Асмукович І. В. Semantic and Pragmatic Peculiarities of Aviation Slogans. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2015. № 80. С. 116–120. |