Рудницька Н. В. (2015) Мовні та освітні маркери в процесах національної ідентифікації в ХІХ ст. (на прикладі польських та єврейських громад Правобережжя). Intermarum: історія, політика, культура : зб. наук. праць / за ред. В. О. Венгерської. – Житомир. № 2. С. 40–57.
selection.pdf
Завантажити (246kB) | Preview
Анотація
У статті детально висвітлено умови проведення російських освітніх реформ на землях, від’єднаних від Речі Посполитої. Акцентовано, що життя польської громади до 30-х рр. ХІХ ст. було спокійним, діяли окремі положення Литовського статуту, Конституції Королівства Польського,польська мова була головною у спілкуванні, судочинстві, діловодстві та освіті. Важливим фактором для збереження польського мовного простору було те, що державно-бюрократичний апарат західних і південно-західних земель Російської імперії складався переважно з
польських дворян, привілейоване становище мали римо-католики, польські освітяни. Висвітлено діяльність польських патріотів А. Чарторийського, Т. Чацького, поляків-просвітників.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | D Загальна історія та історія Старого Світу > DJK Східна Європа |
Відділи: | Факультет історії, права та публічного управління > Кафедра історії України |
Користувач: | К.Б. Лисюк |
Дата подачі: | 10 Січ 2017 10:22 |
Оновлення: | 10 Січ 2017 10:22 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23221 |
ДСТУ 8302:2015: | Рудницька Н. В. Мовні та освітні маркери в процесах національної ідентифікації в ХІХ ст. (на прикладі польських та єврейських громад Правобережжя). Intermarum: історія, політика, культура : зб. наук. праць / за ред. В. О. Венгерської. – Житомир. 2015. № 2. С. 40–57. |