Ковальова О. К. (2017) Функціонально-стилістичні особливості паратексту новинних медіатекстів у французьких інтернет-ЗМІ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. № 2 (86). С. 68–72. ISSN 2076-6173.
13.pdf
Завантажити (369kB) | Preview
Анотація
У статті досліджуються функціональні та стилістичні особливості паратексту новинних медіатекстів. До паратексту новинних медіатекстів віднесено назву рубрики, ім’я автора, дату публікації, заголовок, лід, фото- та відеоматеріали, коментарі читачів. Стилістичні особливості новинних медіатекстів є достатньо традиційними для мови ЗМІ. Нейтральна суспільно-політична лексика вживається поряд з емоційно забарвленою лексикою, яка має на меті викликати певну емоційну активність читача. Відповідно виділяються інформативна, оцінна та впливова функції паратексту. В той же час у новинних медіатекстах вдало використані технічні можливості Інтернету для встановлення діалогу з читачем. Це дозволяє виділити комунікативну функцію паратексту, яка реалізується через читацькі коментарі. Принцип перевернутої піраміди дозволяє встановити, що паратекст новинного медіатексту є гармонійно існуючим утворенням, яке здатне виступати основним джерелом інформації. Паратекст несе основне змістове навантаження, перебираючи на себе функції передачі повідомлення, тоді як основний текст лише доповнює його.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | паратекст, новинний медіатекст, принцип перевернутої піраміди |
Класифікатор: | P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика |
Користувач: | Користувачі 2944 не знайдено. |
Дата подачі: | 19 Груд 2017 11:49 |
Оновлення: | 20 Груд 2017 11:57 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26005 |
ДСТУ 8302:2015: | Ковальова О. К. Функціонально-стилістичні особливості паратексту новинних медіатекстів у французьких інтернет-ЗМІ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2017. № 2 (86). С. 68–72. |