Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Methodological principles of the professional training of future specialists at higher education institutions

Biruk N., Bondarenko Valentin, Antipova Olha, Griban G. P., Sydorchuk Ninel, Horokhova Lyudmila, Boichuk Iryna, Verbovskyi Igor, Antonova Olena, Novitska Inesa, Prontenko Kostiantyn, Bloshchynskyi I. (2019) Methodological principles of the professional training of future specialists at higher education institutions. Revista Dilemas contemporáneos: Educación, Política y Valores. № VII. ISSN 2007-7890.

[thumbnail of 1152-Texto del artículo-24-1-10-20200310.pdf]
Preview
Текст
1152-Texto del artículo-24-1-10-20200310.pdf

Завантажити (158kB) | Preview

Анотація

The level of the cadets’ of higher military educational institutions (HMEI), who are
future officers, methodical competence in physical training is investigated in the article. 609 cadets
participated in the study. Two groups were formed: EG (n=38), which included the cadets who were
3
engaged in various sports and CG (n=65), which included the cadets who were training according to
the traditional physical training program. The methodical competence was assessed by the level of
mastering the theoretical bases of physical training and the quality of implementation of practical
actions of physical training. It was determined that EG cadets had a higher level of methodical
competence in physical training than CG cadets at the end of the study at HMEI.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: methodical competence, physical training, sport, cadets
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач: Наталія Петрівна Бірук
Дата подачі: 09 Черв 2020 06:48
Оновлення: 09 Черв 2020 06:48
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31164
ДСТУ 8302:2015: Methodological principles of the professional training of future specialists at higher education institutions / Biruk N. та ін. Revista Dilemas contemporáneos: Educación, Política y Valores. 2019. № VII.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу