Романюк Р. К., Шевчук С. Ю. (2020) Біологія індивідуального розвитку робочий зошит для організації лабораторних занять і самостійної роботи над курсом. [Навчальний матеріал]
ЗОШИТ БІР методичка 2020.pdf
Завантажити (2MB) | Preview
Анотація
Навчальна дисципліна «Біологія індивідуального розвитку» посідає важливе місце у
фаховій підготовці біологів. Вона є обов’язковим освітнім компонентом освітніх програм
підготовки біологів закладів вищої освіти, як вітчизняних, так і закордонних.
Біологія індивідуального розвитку (БІР) – галузь біології, комплексна наука, що
вивчає механізми і рушійні сили онтогенезу. БІР (в англ. варіанті Developmental Biology)
сформувалася в середині XX ст. на основі поєднання ембріології з цитологією, біохімією,
фізіологією, молекулярною біологією і генетикою, імунологією, еволюційним вченням і
екологією. Біологія індивідуального розвитку охоплює вивчення не лише ембріогенезу, але і
різноманітних процесів розвитку клітин і тканин, таких як: диференціація клітин,
міжклітинні взаємодії, органогенез, нормальний і злоякісний ріст, метаморфоз, регенерація.
Частину цих біологічних проблем ви успішно вивчали в курсі загальної цитології та
гістології, зоології, фізіології тварин і людини, молекулярної біології, інша – виявиться для
вас новою. Програмні результати вивчення БІР є надзвичайно важливими не лише для
теоретичної підготовки біолога, вони є фундаментом для репродуктивної медицини,
біотехнології, допоможуть у формуванні статевої культури особистості.
Метою викладання навчальної дисципліни «Біологія індивідуального розвитку» є
формування у здобувачів вищої освіти цілісної системи знань про розвиток людини і тварин
та механізми, що його забезпечують; уявлення про розмноження організмів; онтогенез і
філогенез; життєві цикли, етапи та процеси індивідуального розвитку; причини появи
зародкових аномалій і критичні періоди вагітності; біологічний і календарний вік; старіння
організму та способи продовження життя; методи одержання та дослідження ембріонального
матеріалу та ін. Все це потребує відповідного навчально-методичного забезпечення.
Зміст робочого зошита відповідає навчальній програмі підготовки першого
(бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 09 Біологія, спеціальності 091 Біологія. Він
містить інструктивно – методичні розробки до проведення лабораторних робіт з нормативної
навчальної «Біологія індивідуального розвитку» та дидактичний матеріал для самостійної
роботи студентів, список рекомендованої літератури, питання для самоперевірки, понятійний
апарат, проблемні питання і творчо-фахові завдання у формі таблиць і малюнків, питання та
індивідуальні завдання до заліку.
Дані методичні рекомендації сприятимуть ефективній організації лабораторних занять
і самостійної роботи здобувачів освіти з курсу «Біологія індивідуального розвитку»;
кращому засвоєнню студентами навчального матеріалу; формуванню в них відповідних
фахових компетентностей та програмних результатів навчання.
Тип ресурсу: | Навчальний матеріал |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Відділи: | Природничий факультет > Кафедра зоології, біологічного моніторингу та охорони природи |
Користувач: | Кафедра зоології, біологічного моніторингу та охорони природи |
Дата подачі: | 23 Жовт 2020 07:37 |
Оновлення: | 23 Жовт 2020 07:37 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31673 |