Електронна бібліотека Житомирського державного університету

STEM-орієнтований підхід до навчання математики

Фонарюк О. В. (2020) STEM-орієнтований підхід до навчання математики. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Т. 1, № 3 (36). С. 154–160. ISSN 2522-4360.

[thumbnail of Фонарюк_О.В._STEM.pdf]
Preview
Текст
Фонарюк_О.В._STEM.pdf

Завантажити (320kB) | Preview

Анотація

У статті представлено вихідні положення реалізації STEM-орієнтованого
підходу до навчання математики, який характеризується поєднанням
міждисциплінарності та практико-орієнованості у вивченні математики,
визначається як процес формування низки особистісних якостей молоді,
що визначає їх успішність на ринку праці (критичне мислення, системне
мислення, вміння навчатися впродовж життя, уміння працювати в команді,
здатність до розв’язування комплексних проблем тощо). Проблема
дослідження полягає в потребі професійної підготовки майбутніх
учителів математики до реалізації концепції Нової української школи
та впровадження STEM-орієнтованого підходу. Матеріал дослідження
складається з організаційних форм неформального навчання математики
(відкритий простір, майстерня майбутнього, навчання на прикладі, світове
кафе). Методами дослідження є аналіз ключових компетентностей,
визначених концепцією Нової української школи як пріоритетних завдань
організації навчального процесу; синтез основних принципів реалізації
STEM-орієнтованого підходу в навчанні математики; порівняння очікуваних
пріоритетних результатів загальної середньої освіти та можливостей
STEM-орієнтованого підходу у їх забезпеченні. У результаті описано досвід
реалізації STEM-орієнтованого підходу до навчання математики для вищої
педагогічної школи на основі комунікативних методик неформальної освіти.
Сформульовано висновок, що вихідними принципами STEM‑освіти є
інтегративність та практико-орієнтованість для демонстрації взаємозв’язку
науки і життя, а інструментами її впровадження у навчальний та
позанавчальний процеси на всіх рівнях освіти є комунікативні методики
проблемного навчання. Реалізація STEM-орієнтованого підходу у навчанні
математики ґрунтується на принципах інтегративності, системності,
інтерактивності, практико-орієнтованості, адаптивності, технологічності,
неформальності. Дотримання принципів і реалізація змісту STEM-освіти в
навчанні математики дозволяє формувати ключові компетентності тих, хто
навчається, як надзавдання освітньої діяльності.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: STEM-освіта, неформальне навчання математики, комунікативні методики навчання, ключові компетентності, проблемне навчання
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра алгебри та геометрії
Користувач: Олена Василівна Фонарюк
Дата подачі: 23 Трав 2021 19:48
Оновлення: 23 Трав 2021 19:48
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32690
ДСТУ 8302:2015: Фонарюк О. В. STEM-орієнтований підхід до навчання математики. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. 2020. Т. 1, № 3 (36). С. 154–160.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу