Корнійчук М. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6051-4690
(2025)
Наукові підходи у вивченні становлення та розвитку університетської освіти Польщі (ХХ – початок ХХІ століття).
Освіта. Інноватика. Практика. Т. 13, № 4.
С. 23–30.
ISSN 2616-650X.
DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i4-003.
1.pdf
Завантажити (285kB) | Preview
Анотація
У статті аналізуються наукові підходи до вивчення становлення та розвитку університетської освіти в Польщі в період з ХХ століття до початку ХХІ століття. В умовах глобалізації та технологічних інновацій, які суттєво впливають на освітні системи, важливість порівняльного аналізу стає дедалі більш актуальною. Польська система вищої освіти зазнала численних трансформацій, що робить необхідним детальне дослідження її сильних і слабких сторін, а також адаптації до міжнародних стандартів.
Дослідження підкреслює, що сучасна компаративна освіта має на меті опис навчальних систем, розвиток навчальних структур та практик, виявлення взаємозв’язків між освітою та суспільством, а також закономірностей, які можуть бути корисними для реформування освітніх систем. У статті розглядаються три основні типи компаративних досліджень: описові, дослідження розвитку та аналітичні дослідження відносин і процесів.
Автор акцентує увагу на важливості аналізу національних освітніх систем у контексті глобальних тенденцій, зокрема вивчення впливу міжнародних освітніх стандартів, таких як Болонський процес, на польську систему освіти. Стаття також досліджує етапи розвитку університетської освіти в Польщі, починаючи з міжвоєнного періоду, до сучасності, коли польські університети активно інтегруються в міжнародний освітній простір.
Висновки дослідження свідчать про те, що університетська освіта в Польщі переживає значні зміни, які потребують всебічного аналізу з урахуванням історичних і сучасних контекстів. Перспективи подальших досліджень включають глибший аналіз впливу глобалізації на адаптацію польської вищої освіти до міжнародних стандартів, а також вивчення ролі інноваційних технологій у навчальному процесі, що дозволить сформувати нові освітні стратегії, які враховують специфіку польської системи вищої освіти та її інтеграцію в європейський освітній простір.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | університетська освіта, Польща, компаративна освіта, глобалізація, освітні стандарти, дослідження |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 30 Квіт 2025 09:24 |
Оновлення: | 30 Вер 2025 19:24 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/43498 |
ДСТУ 8302:2015: | Корнійчук М. В. Наукові підходи у вивченні становлення та розвитку університетської освіти Польщі (ХХ – початок ХХІ століття). Освіта. Інноватика. Практика. 2025. Т. 13, № 4. С. 23–30. DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i4-003. |