Ситняківська С. М. (2009) Історичні віхи розвитку ремісничої освіти в Україні у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття. Гуманізація науково-виховного процесу : зб. наук. праць .. № XLVII. С. 170–176.
Слов’янськ.pdf
Завантажити (205kB) | Preview
Анотація
Аналіз історико-архівного масиву інформації та наукових праць видатних вчених-педагогів за вказаним напрямом досліджень дозволив визначити передумови, зміст та основні етапи розвитку ремісничої освіти в Україні в другій половині ХIХ – на початку ХХ століття. Встановлено три основні етапи розвитку ремісничої освіти: етап стихійного розвитку, етап нормативно-правового оформлення та етап громадської ініціативи. Поділ розвитку ремісничої освіти,оскільки він визначався з розгляду регіональної специфіки та інших економічних та соціокультурних чинників її розвитку в досліджуваний період на території України, слід вважати умовним.
Зміст освіти в ремісничих навчальних закладах визначався, виходячи з місцевих умов та потреб місцевих галузей промисловості й сільського господарства. Встановлено, що на зміст ремісничої освіти впливали такі показники, як вид ремесла, мета навчання, ступінь підготовленості учнів. Найбільш розповсюдженими видами ремісничих спеціальностей в Україні були ковальська, слюсарна, кравецька.
Визначено, що у професійній підготовці учнів значно зросла роль школи, оскільки життя вимагало удосконалення загальнотеоретичних знань учнів та вміння застосовувати їх на практиці. Це зумовлювалось поступовим розвитком промисловості та виробництва в Україні в другій половині ХIХ – на початку ХХ століття.
Основні віхи становлення та розвитку ремісничої освіти в Україні в другій половині ХIХ – на початку ХХ століття слід враховувати і на сучасному етапі становлення професійно-технічної освіти України.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LA Історія освіти |
Відділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальних технологій |
Користувач: | С. М. Коляденко |
Дата подачі: | 22 Лист 2010 08:33 |
Оновлення: | 07 Бер 2016 01:01 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4402 |
ДСТУ 8302:2015: | Ситняківська С. М. Історичні віхи розвитку ремісничої освіти в Україні у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття. Гуманізація науково-виховного процесу : зб. наук. праць .. 2009. № XLVII. С. 170–176. |