Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури

Грибан Г. П.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9049-1485, Ткаченко П. П.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4407-8611, Скорий О. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7876-1377, Пилипчук П. Б.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4831-7395, Цимбалюк Н. М.ORCID: https://orcid.org/0009-0008-6078-2936 (2025) Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Т. 31, № 187. С. 208–213. ISSN 2663-9114. DOI: 10.58407/visnik.253134.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (547kB) | Preview

Анотація

Стаття присвячена формуванню професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти. Представлено характеристику понять «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність» учителів фізичної культури. Приведено перелік основних освітніх компонент підготовки бакалаврів.

Мета статті – розглянути проблему формування професійних компетентностей у майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти.

Методологія. Методологічним підґрунтям розв’язання проблеми формування профе­сійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури до роботи в закладах загальної середньої освіти були наукові праці провідних учених та директивні документи МОН України. У дослідженні використано загальнонаукові методи, а саме: аналіз науково-мето­дичних літературних джерел, спостереження, бесіда, опитування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Педагогічний експеримент проходив в Житомирському державному університеті імені Івана Франка в 2022–2024 рр., в якому взяли участь здобувачі третього курсу (42 чол.; 22 – контрольна та 20 експериментальна групи) факуль­тету фізичного виховання і спорту.

Наукова новизна. Встановлено, що професійні компетентності здобувачів залежать від рівня знань, умінь і навичок.

Висновки. Доведено, що професійна компетентність вчителя фізичної культури – це складне динамічне особистісне утворення, що складається із знань, умінь, навичок, досвіду ієрар­хічно взаємопов’язаних з особистісними якостями, які виявляються у різних компо­нентах професійної діяльності.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра фізичної культури та базової загальновійськової підготовки
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 23 Черв 2025 14:26
Оновлення: 01 Серп 2025 07:11
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44268
ДСТУ 8302:2015: Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури / Грибан Г. П. та ін. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2025. Т. 31, № 187. С. 208–213. DOI: 10.58407/visnik.253134.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу