Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Аналіз особистісних характеристик педагога як консультанта

Білошицька Т. Ю. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0576-7342 (2025) Аналіз особистісних характеристик педагога як консультанта. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») (52). С. 146–156. ISSN 2786-4952. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-6(52)-146-156

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (372kB) | Preview

Анотація

У статті проаналізовано вплив особистісних характеристик вчителя на ефективність педагогічної діяльності. Мета статті полягає у визначенні необхідних особистісних характеристик вчителя для успішного та ефективного педагогічного консультування суб’єктів навчально-виховної діяльності. Доведено, що важливою складовою ефективності педагогічного консультування суб’єктів навчально-виховної діяльності є вимоги до особистості консультанта. Умовно вимоги поділено на три групи: до особистості консультанта; до професійної підготовки; етичні.
Для визначення найбільш важливих рис необхідних для успішної професійної діяльності консультанта нами було проведено було проведено опитування серед студентів Житомирського державного університету ім. І. Франка та вчителів шкіл. В опитуванні взяло участь 647 чоловік. Метою дослідження було з’ясувати, якими особистісними характеристиками на їх думку повинен володіти педагог як консультант. Загалом було перераховано більше 25 характеристик, але найголовнішими назвали толерантність, високий рівень інтелекту, врівноваженість та доброзичливість. Також було проведено кількісний та якісний контент-аналіз переліків особистісних якостей, властивостей, рис, схильностей та педагога як консультанта у роботах вітчизняних і зарубіжних авторів.
Доведено, що педагогічне консультування суб’єктів навчально-виховної діяльності буде ефективним, якщо в його основу покладені принципи гуманізму, а основними характеристиками педагога як консультанта визначено здатність до емпатії, конгруентність і безумовне прийняття, відомі як «тріада Роджерса».

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут іноземної філології > Кафедра іноземних мов і новітніх технологій навчання
Користувач: Кафедра іноземних мов і новітніх технологій навчання
Дата подачі: 07 Лип 2025 06:53
Оновлення: 07 Лип 2025 12:00
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44636

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу