Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Зміст підготовки майбутнього вчителя початкової школи в Польщі

Мирончук Н. М. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-1360-6381 (2025) Зміст підготовки майбутнього вчителя початкової школи в Польщі. Українська полоністика (23). С. 207–216. ISSN 2220-4555. DOI: 10.35433/2220-4555.23.2025.ped-6

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (302kB) | Preview

Анотація

Підготовка вчителя початкової школи є одним пріоритетних напрямів у контексті освітніх викликів. Вивчення зарубіжного досвіду та його критичне осмислення сприяє визначенню напрямів удосконалення змісту підготовки педагога. У статті проаналізовано зміст підготовки майбутнього вчителя початкової школи на рівні магістратури на прикладі освітніх програм підготовки на Педагогічному факультеті Варшавського університету. З’ясовано, що підготовка майбутнього вчителя у Польщі може відбуватися за паралельною і послідовною моделями навчання. Проаналізовано зміст підготовки фахівців за спеціальностями «Дошкільна педагогіка та рання шкільна педагогіка з педагогічною терапією» (2 роки навчання) і «Дошкільна та рання шкільна педагогіка» (5 років навчання).
Визначено, що підготовка майбутніх учителів відбувається за п’ятьма модулями: психолого-педагогічна підготовка, змістова підготовка, дидактична підготовка, підготовка до викладання предмету, підготовка в галузі спеціальної освіти. Охарактеризовано зміст окремих модулів освітніх програм підготовки. Наголошено на ролі та змісті практичної підготовки майбутніх учителів. З’ясовано види, обсяг, завдання та зміст педагогічної практики за дворічною та п’ятирічною магістерськими програмами. На основі аналізу актуальних запитів щодо підготовки вчителя, вивчення польського досвіду окреслено деякі вимоги до змісту та організації педагогічної підготовки вітчизняних фахівців: 1) необхідність тісного зв’язку і зменшення розриву/ неузгодженості між теоретичним навчанням та практичною підготовкою майбутнього вчителя; 2) використання відповідних форм, методів, технологій підготовки, упровадження сучасних методичних рішень у процес підготовки майбутніх учителів; 3) формування/розвиток інтелектуальної культури викладача і студента та забезпечення етики академічного середовища.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 14 Лип 2025 21:55
Оновлення: 14 Лип 2025 21:55
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44717

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу