Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Компаративний аналіз зарубіжного досвіду впровадження домашньої роботи в навчальний процес

Павленко В. В. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8528-4054 (2025) Компаративний аналіз зарубіжного досвіду впровадження домашньої роботи в навчальний процес. Українська полоністика (23). С. 217–226. ISSN 2220-4555. DOI: 10.35433/2220-4555.23.2025.ped-7

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (292kB) | Preview

Анотація

статті зазначено, що домашні завдання є навчальною діяльністю, яку учні виконують вдома, і вона тісно пов'язана зі змістом навчання, відображеним у навчальних програмах. Домашні завдання можуть повторювати та закріплювати пройдений на уроці навчальний матеріал, розширювати його, доповнювати, готувати інформацію до нового уроку тощо. Розглянуто особливості реалізації домашньої роботи в закладах освіти різних країн. З метою виявлення спільних та відмінних рис використання домашньої роботи у процесі навчання в Україні та світі обрано метод компаративного аналізу. Для його реалізації визначено перелік найбільш суттєвих педагогічних фактів (зміст поняття, характеристика компонентів, суттєві ознаки, умови реалізації, характерні особливості досвіду), відповідно до яких вивчався досвід. За результатами аналізу встановлено факт сформованості процесу навчання як загальноприйнятої концептуальної ідеї, що вимагає врахування освітніх реалій сьогодення з позицій економічного, соціального, політичного та культурного розвитку окремої країни.
Підкреслено переваги (максимально комфортні умови для роботи учня, оскільки він працює вдома в зручний для себе час; можливість індивідуального навчання, коли кожен учень не тільки виконує індивідуальне завдання, а й сам процес виконання завдання не залежить від інших учнів) та недоліки (неможливість контролю та допомоги з боку вчителя під час виконання домашнього завдання; слабо виражена можливість групової та командної роботи; відсутність можливості контролювати час і тривалість виконання завдання) домашньої роботи порівняно з іншими формами організації навчання.
Зроблено висновок, що домашня робота залишається важливою частиною навчального процесу у всіх країнах, при цьому розширюються, з'являються нові типи домашніх завдань. Разом з тим час, витрачений на виконання домашніх завдань, не впливає на результати шкільного навчання.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 14 Лип 2025 21:59
Оновлення: 14 Лип 2025 21:59
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44718

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу