Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Розвиток соціальної компетентності як одного з чинників професійного саморозвитку майбутніх фахівців

Фрицюк В. А. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6988-6258 (2025) Розвиток соціальної компетентності як одного з чинників професійного саморозвитку майбутніх фахівців. Українська полоністика (23). С. 227–238. ISSN 2220-4555. DOI: 10.35433/2220-4555.23.2025.ped-8

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (308kB) | Preview

Анотація

У статті висвітлюється актуальна проблема розвитку соціальної компетентності як одного з визначальних чинників професійного саморозвитку майбутніх учителів. З огляду на зростаючі вимоги до педагогічної професії, акцентовано увагу на важливості формування у студентів педагогічних спеціальностей здатності до ефективної соціальної взаємодії, яка є необхідною умовою для їхньої повноцінної професійної реалізації. Соціальна компетентність розглядається як інтегрований комплекс знань, умінь, навичок, цінностей і соціально- психологічних якостей, що забезпечують здатність особистості конструктивно взаємодіяти, співпрацювати, вирішувати конфлікти, адаптуватися до соціальних змін і працювати в команді. У статті обґрунтовано, що розвиток соціальної компетентності безпосередньо впливає на формування емоційного інтелекту, рефлексивних здібностей, професійного іміджу та особистісної зрілості майбутнього вчителя. Здійснено аналіз наукових підходів до структури, змісту та етапів формування соціальної компетентності, подано огляд наукових джерел, у яких досліджено її зв’язок із самопізнанням, самореалізацією й професійною ідентичністю. Професійний саморозвиток представлено як безперервний, свідомий і цілеспрямований процес удосконалення особистості, що відбувається в умовах педагогічної взаємодії, суспільних викликів і внутрішніх потреб особистості до зростання. Наголошено, що ефективне формування соціальної компетентності є важливим завданням сучасної вищої педагогічної освіти, яка має створити сприятливе середовище для гармонійного розвитку професійно-компетентного, морально відповідального і соціально зрілого вчителя. Запропоновано перспективні напрями подальших наукових розвідок, зокрема дослідження організаційно-педагогічних умов розвитку соціальної компетентності у процесі професійного становлення майбутнього фахівця.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 14 Лип 2025 22:03
Оновлення: 14 Лип 2025 22:03
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44719

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу