Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Проблемні питання та нове розуміння імплементації компетентнісної парадигми у галузі педагогічної освіти

Вознюк О. В. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4458-2386 (2025) Проблемні питання та нове розуміння імплементації компетентнісної парадигми у галузі педагогічної освіти. In: Компетентнісні засади підготовки творчих майбутніх фахівців у закладах вищої освіти засобами цифрових технологій. Вид-во «Рута», Житомир, С. 16–68. ISBN 78-617-581-676-7

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (711kB) | Preview

Анотація

Розглянуто три парадигмальних аспекти професійної освіти: традиційна парадигма вузькопрофесійної освіти (спрямованої на формування вузькопрофільного фахівця), парадигма формування цілісної гармонійної особистості (спрямована на формування багатопрофільного фахівця), парадигма постнекласичної/неперервної освіти, яка прагне примирити та поєднати дискретний профільно-компетентнісний і цілісний гуманістично- особистісний освітні підходи. Парадигма постнекласичної освіти реалізує завдання з формування багатогранного фахівця (який через неперервну освіту здатен розвинути себе у контексті актуальних якостей вузькопрофільного фахівця та інтегрувати в склад цих якостей якості багатопрофільного фахівця), що можна здійснити завдяки: технології ментально-емоційної регресії майбутніх фахівців у дитячий вік; розробці інтегральних навчальних курсів, які б у єдиному освітньо-професійному просторі поєднували досягнення багатьох наук та технологій; розвитку у майбутніх фахівців сфери чуттів та багатого соціально-виробничого рольового репертуару; формуванню самосвідомості всіх учасників освітнього процесу; розвитку в них позитивної внутрішньої мотивації щодо освітньо-професійної діяльності, що реалізується шляхом розвитку творчих здібностей фахівця та зумовлюється синергетичним принципом «талант – це сума талантів та здібностей», цілепокладанням суб’єктів освітнього процесу, використанням контекстного підходу.

Тип ресурсу: Розділ книги
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LA Історія освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Олександр Васильович Вознюк
Дата подачі: 26 Лип 2025 07:46
Оновлення: 26 Лип 2025 09:00
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44795

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу