Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Розвиток іншомовної комунікативної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій: теоретико-методичний аспект

Литньова Т. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5150-467X (2025) Розвиток іншомовної комунікативної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій: теоретико-методичний аспект. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 53. С. 598–607. ISSN 2786-4952. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-7(53)-598-607.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (326kB) | Preview

Анотація

У статті порушується проблема формування іншомовної комунікативної компетентності студентів у контексті трансформації освітнього процесу і впровадження інтерактивних технологій навчання. Мета статті полягає в теоретичному обґрунтуванні й аналізі ефективності інтерактивних методів як засобу розвитку здатності студентів до іншомовної взаємодії у професійному і міжкультурному контекстах. Розглянуто сутність поняття «іншомовна комунікативна компетентність», її структуру та сучасне тлумачення у світлі компетентнісного підходу. Висловлено думку, що інтерактивне навчання є ефективною альтернативою традиційним методикам, оскільки сприяє залученню студентів до активної мовленнєвої діяльності. Підкреслено значення інтерактивних технологій – мозкового штурму, рольової гри, проєктного навчання, дискусії – як інструментів створення автентичного комунікативного середовища, що сприяє розвитку мовленнєвих, соціальних і міжкультурних умінь. Окреслено класифікацію інтерактивних методів, які забезпечують ефективну організацію освітнього процесу і сприяють розвитку іншомовної комунікативної компетентності студентів. Обґрунтовано доцільність використання таких методів на заняттях із фахово спрямованих дисциплін. Наведено приклади запропонованих зарубіжними вченими інтерактивних завдань, що демонструють ефективність інтерактивного підходу у формуванні здатності студентів до професійного і міжкультурного спілкування. Розкрито роль викладача як фасилітатора, організатора та наставника, який підтримує комунікативну взаємодію. Доведено, що успішне застосування інтерактивного навчання залежить від низки чинників: методичної підготовки, чіткої постановки цілей, врахування індивідуальних особливостей студентів тощо. Зроблено висновок про доцільність використання інтерактивних технологій навчання як потужного засобу розвитку іншомовної комунікативної компетентності студентів закладу вищої освіти.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут іноземної філології > Кафедра іноземних мов і новітніх технологій навчання
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 31 Лип 2025 12:29
Оновлення: 31 Лип 2025 12:29
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44825
ДСТУ 8302:2015: Литньова Т. В. Розвиток іншомовної комунікативної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій: теоретико-методичний аспект. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 53. С. 598–607. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-7(53)-598-607.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу