Литньова Т. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5150-467X
(2025)
Розвиток іншомовної комунікативної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій: теоретико-методичний аспект.
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 53.
С. 598–607.
ISSN 2786-4952.
DOI: 10.52058/2786-4952-2025-7(53)-598-607.
1.pdf
Завантажити (326kB) | Preview
Анотація
У статті порушується проблема формування іншомовної комунікативної компетентності студентів у контексті трансформації освітнього процесу і впровадження інтерактивних технологій навчання. Мета статті полягає в теоретичному обґрунтуванні й аналізі ефективності інтерактивних методів як засобу розвитку здатності студентів до іншомовної взаємодії у професійному і міжкультурному контекстах. Розглянуто сутність поняття «іншомовна комунікативна компетентність», її структуру та сучасне тлумачення у світлі компетентнісного підходу. Висловлено думку, що інтерактивне навчання є ефективною альтернативою традиційним методикам, оскільки сприяє залученню студентів до активної мовленнєвої діяльності. Підкреслено значення інтерактивних технологій – мозкового штурму, рольової гри, проєктного навчання, дискусії – як інструментів створення автентичного комунікативного середовища, що сприяє розвитку мовленнєвих, соціальних і міжкультурних умінь. Окреслено класифікацію інтерактивних методів, які забезпечують ефективну організацію освітнього процесу і сприяють розвитку іншомовної комунікативної компетентності студентів. Обґрунтовано доцільність використання таких методів на заняттях із фахово спрямованих дисциплін. Наведено приклади запропонованих зарубіжними вченими інтерактивних завдань, що демонструють ефективність інтерактивного підходу у формуванні здатності студентів до професійного і міжкультурного спілкування. Розкрито роль викладача як фасилітатора, організатора та наставника, який підтримує комунікативну взаємодію. Доведено, що успішне застосування інтерактивного навчання залежить від низки чинників: методичної підготовки, чіткої постановки цілей, врахування індивідуальних особливостей студентів тощо. Зроблено висновок про доцільність використання інтерактивних технологій навчання як потужного засобу розвитку іншомовної комунікативної компетентності студентів закладу вищої освіти.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра іноземних мов і новітніх технологій навчання |
| Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
| Дата подачі: | 31 Лип 2025 15:29 |
| Оновлення: | 31 Лип 2025 15:29 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44825 |
| ДСТУ 8302:2015: | Литньова Т. В. Розвиток іншомовної комунікативної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій: теоретико-методичний аспект. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 53. С. 598–607. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-7(53)-598-607. |


