Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Підготовка майбутніх учителів фізики до оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

Васильєва Р. Ю.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8190-0048, Степанчиков Д. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2460-512X (2025) Підготовка майбутніх учителів фізики до оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. Т. 1, № 83. С. 107–110. ISSN 2663-6085. DOI: 10.32782/2663-6085/2025/83.1.20.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (508kB) | Preview

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі професійної підготовки майбутніх учителів фізики до оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього середовища. Зазначено, що реалізація положень Концепції Нової української школи передбачає зміну підходів до оцінювання – від контролю знань до підтримки розвитку ключових компетентностей учнів. Визначено, що ефективне оцінювання в інклюзивному контексті має базуватися на принципах гнучкості, адаптивності, індивідуалізації, позитивної мотивації до навчання. Наголошено, що оцінювання спрямовано на особистий прогрес учня з особливими освітніми потребами. Розкрито підходи до формування професійної готовності майбутніх вчителів фізики до здійснення диференційованого оцінювання. Окрему увагу приділено активним методам навчання – тренінгам, рольовим вправам, реальним ситуаціям, роботі з кейсами, які дають змогу майбутнім учителям моделювати реальні педагогічні ситуації та опановувати практичні інструменти інклюзивного оцінювання. Представлено приклади реалізації зазначених підходів під час вивчення освітньої компоненти «Методика навчання фізики», зокрема тренінгу «Розробка індивідуальних критеріїв оцінювання» та рольової вправи «Урок із бар’єрами». Описано завдання, спрямовані на формування навичок співпраці з фахівцями інклюзивного супроводу – психологами, логопедами, корекційними педагогами. Наголошено, що запропонована система підготовки сприяє розвитку педагогічної гнучкості, емпатії, рефлексії та здатності до адаптації оцінювання з урахуванням індивідуальних освітніх потреб учнів. Зроблено висновок про перспективність подальших наукових пошуків у напрямі розробки методичних рекомендацій, цифрових інструментів оцінювання та інтегрованих форм професійної підготовки вчи- теля з урахуванням оцінювання за групами результатів навчання.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра фізики та методики її навчання
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 04 Серп 2025 08:24
Оновлення: 04 Серп 2025 08:24
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44844
ДСТУ 8302:2015: Васильєва Р. Ю., Степанчиков Д. А. Підготовка майбутніх учителів фізики до оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. 2025. Т. 1, № 83. С. 107–110. DOI: 10.32782/2663-6085/2025/83.1.20.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу