Микитенко І. Д.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7048-2792
(2025)
Структурні компоненти моделі формування полікультурної компетентності фахових молодших бакалаврів у процесі гуманітарної підготовки в коледжі.
Наука і техніка сьогодні. № 48.
С. 818–837.
ISSN 2786-6025.
DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-818-837.
1.pdf
Завантажити (565kB) | Preview
Анотація
У наш час виховання високодуховної, творчої та інтелектуально розвиненої особистості є першочерговим та невідкладним завданням сучасної освіти.
Воно стало особливо актуальним для нашої країни та для багатьох країн світу. Збереження унікальної культурної та духовної спадщини кожного народу, кожної етнічної групи, а водночас формування полікультурної компетентності, яка сприяє розумінню та вирішенню сучасних етичних, естетичних та технологічних проблем стала пріоритетом у підготовці майбутніх фахівців.
Використання інноваційних підходів до професійної освіти та оновлення її змісту зумовлені сучасним станом соціально-культурним розвитком українського суспільства, новими вимогами до підготовки конкурентоспроможних працівників та рівня їхньої професійної підготовки. Реформування професійної (професійно-технічної) освіти передбачає наближення освіти до потреб ринку праці та підвищення якості професійної освіти.
Культурологічна підготовка та рівень професійної підготовки здобувачів освіти, у нашому дослідженні фахових молодших бакалаврів, які охоплюють їх соціальну активність, готовність до спілкування в сучасному полікультурному соціумі та здатність до набуття полікультурного досвіду висувають сьогодні певні вимоги до якісної освіти.
Рівень полікультурної компетентності майбутніх спеціалістів визначається їхньою загальною культурою, моральною зрілістю та рівнем розвитку інтелектуальних здібностей особистості.
Процес формування полікультурної компетентності фахових молодших бакалаврів включає в себе два взаємопов’язані аспекти: підготовку їх діяльності в полікультурному суспільстві та їх педагогічну підготовку до здійснення в майбутньому навчального процесу з опорою на засади полікультурної освіти. Керуючись необхідністю володіння полікультурною компетентністю у сучасному світовому соціумі, необхідно створити модель її формування у навчальному закладі.
Основою цієї моделі є структурні компоненти процесу формування полікультурної компетентності майбутніх фахівців, яка слугує теоретичним зразком, що вміщує в собі комплекс взаємопов'язаних елементів освітнього процесу, що забезпечують формування у здобувачів освіти системи полікультурних знань і вмінь з використанням певних принципів, форм, методів, засобів гуманітарної підготовки в освітньому процесі. Їх метою є розкрити особливості структури, тобто з яких елементів та етапів складається процес підготовки фахівців, послідовність та зв'язок цих елементів та особливості побудови змісту цього процесу в загальному.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 04 Серп 2025 19:26 |
Оновлення: | 04 Серп 2025 19:26 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44849 |
ДСТУ 8302:2015: | Микитенко І. Д. Структурні компоненти моделі формування полікультурної компетентності фахових молодших бакалаврів у процесі гуманітарної підготовки в коледжі. Наука і техніка сьогодні. 2025. № 48. С. 818–837. DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-818-837. |