Кучерук О. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7040-986X, Гримашевич Г. І.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3225-0031, Дяченко Н. М.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7659-208X, Титаренко В. М.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4425-4670, Шарапа М. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5456-5507, Ящук Л. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4314-0807, Фальківська Л. В.
(2025)
Використання інструментів EdTech у процесі лінгвометодичної підготовки майбутніх учителів української мови та літератури.
Вісник науки та освіти. № 37.
С. 1376–1392.
ISSN 2786-6165.
DOI: 10.52058/2786-6165-2025-7(37)-1376-1392.
1.pdf
Завантажити (437kB) | Preview
Анотація
Стаття становить дослідження питань лінгвометодичної освіти із технологічно-цифровим компонентом. Шляхом аналізу теоретичних положень і синтезу ідей науковців уточнено, що EdTech – це цифрові освітні технології, які в контекстах вищої освіти становлять соціально-технологічну систему. Досліджено, що інструменти EdTech як засоби цифрових освітніх технологій охоплюють системи управління навчанням, застосунки для створення інтерактивного контенту, інструменти для взаємодії й мають призначення підтримати, покращити навчання, заохотити співпрацю, налагодити комунікацію суб’єктів освітнього процесу.
Наголошено, що використання таких інструментів у практиці лінгвометодичної підготовки студентів має будуватися відповідно до педагогічних принципів, базуватися на мовознавчій і лінгвометодичній теорії та практиці, ураховувати «м’які» навички (soft skills) здобувачів освіти, зважати на вплив соціальних мереж, а також бути доступним і зручним у використанні.
Акцентовано на тому, що результат лінгвометодичної підготовки студентів можна модернізувати шляхом використання цифрових ресурсів із штучним інтелектом.
Розглянуто досвід застосування інструментів Edtech під час опанування лінгвометодики, напрацьований у ННІ філології та журналістики Житомирського державного університету імені Івана Франка. Зокрема, як дієвий інструмент проаналізовано блог «Лінгвометодична майстерня українського філолога», що має освітню мету, підпорядкований інформаційній, мотивувальній, комунікаційній цілям та потенційно підсилює студентів як майбутніх фахівців з мовної освіти.
Вивчення аналітики блогу свідчить про 23,7 тисяч переглядів (з 01.05.2019 р.), що є емпіричним доказом на підтвердження позитивної практики інтеграції цього інструменту та функціонування його в освітньому просторі.
Аналіз коментарів у блозі (n=565) дає змогу зрозуміти ставлення студентів до окремих питань мовної освіти й лінгвометодичної підготовки, зокрема чому і як цифрові інструменти підтримують предметне навчання.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут філології і журналістики > Кафедра української мови та методики її навчання |
Користувач: | Людмила Петрівна Фальківська |
Дата подачі: | 13 Серп 2025 12:39 |
Оновлення: | 13 Серп 2025 12:47 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44882 |
ДСТУ 8302:2015: | Використання інструментів EdTech у процесі лінгвометодичної підготовки майбутніх учителів української мови та літератури / О. А. Кучерук та ін. Вісник науки та освіти. 2025. № 37. С. 1376–1392. DOI: 10.52058/2786-6165-2025-7(37)-1376-1392. |