Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Етапи та результати впровадження методичної системи підготовки майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності

Вербівський Д. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5238-1189 (2025) Етапи та результати впровадження методичної системи підготовки майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності. Наукові інновації та передові технології. № 48. С. 1851–1861. ISSN 2786-5274. DOI: 10.52058/2786-5274-2025-8(48)-1851-1860.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (267kB) | Preview

Анотація

У статті розкрито процес упровадження моделі методичної системи підготовки майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності. Модель має чітку структуру, що включає мету, завдання, компоненти, педагогічні умови, ефективні методи й засоби навчання. Її реалізація відбувалася поетапно (мотиваційно-орієнтаційний, змістово-процесуальний і контрольно-рефлексивний етапи).

На першому етапі акцент зроблено на формуванні стійкої професійної мотивації, усвідомленні значущості інноваційних технологій та розвитку ціннісного ставлення до інноваційної педагогічної діяльності. Засобами активізації навчання стали тренінги, кейс-аналіз, дебати, робота з цифровими сервісами, створення освітніх продуктів, рефлексивні практики тощо. Здобувачі освіти залучалися до проєктування уроків із використанням AR/VR, гейміфікаційних платформ, чат-ботів, мобільних застосунків.
На змістово-процесуальному етапі підготовка базувалася на освітньо-професійних програмах, адаптованих до умов цифрової трансформації, із впровадженням інноваційних форм і методів навчання. Зміст навчання охоплював STEAM, змішане навчання, вивчення сучасних мов програмування, хмароорієнтовані сервіси, педагогічний дизайн цифрового контенту. Особливу роль відігравало інноваційне освітньо-розвивальне середовище, що включає електронне інформаційне середовище, технопарк компетентностей, лабораторії та інфраструктуру для практико-орієнтованого навчання.

Контрольно-рефлексивний етап передбачав діагностику сформованості готовності здобувачів вищої освіти до впровадження інновацій, оцінювання здійснювалося за п’ятьма критеріями. Застосовано тести, портфоліо, самооцінювання, експертні оцінки, SWOT-аналіз, есе.

Практична реалізація методичної системи сприяла позитивній динаміці професійного становлення: за результатами педагогічного експерименту виявлено зростання креативного й продуктивного рівнів готовності здобувачів та зменшення адаптивного і репродуктивного. Ефективність методичної системи підтверджено статистично з імовірністю 95%.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Дмитрій Сергійович Вербівський
Дата подачі: 15 Серп 2025 20:31
Оновлення: 15 Серп 2025 20:33
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44894
ДСТУ 8302:2015: Вербівський Д. С. Етапи та результати впровадження методичної системи підготовки майбутніх учителів інформатики до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності. Наукові інновації та передові технології. 2025. № 48. С. 1851–1861. DOI: 10.52058/2786-5274-2025-8(48)-1851-1860.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу